En propp i hjärnan
Hej. Svärfar har haft en lindrig propp i hjärnan. Är det nåt som han (vi) bör var extra noga att observera nu efter?
Var rädda om varandra

Min far fick en propp i hjärnan för några årsen.
Han fick sluta att äta så fet mat, han är en riktig grädd älskare.
Han fick i princip ändra på allt, sluta stressa, ändra alla mat vanor, leva livet lite lugnare.
Vad jag upptäckte mest med pappa var att hans minne var välldigt dåligt, han fick ha gula lappar över allt för att minnas.
Nu 4 år senare är minnet mycket bättre, men han kommer aldrig bli den människa han en gång var.
Den enda erfarenhet jag har av proppar i hjärnan är från min nu, tyvärr, döde mormor.
Hon tappade en del minne och kom aldrig ihåg vad jag hette utan kallade mig för hennes barns namn även fast jag är hennes barnbarn. Min mammas namn glömde hon dock aldrig, men i stort sett resten.
Var fruktansvärt att se och nu finns hon som sagt inte längre. Hon fick dock flertalet proppar i hjärnan och ganska allvarliga.
Då det är min enda erfarenhet kan jag nog inte säga så mycket. Men en lindrig propp är nog inget som skulle kunna ta någon till min mormors nivå utan då krävs nog flera allvarliga proppar.
Fast egentligen bör jag väl inte uttala mig då jag inte direkt har någon större aning.
Lycka till med allt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]