Operera bort visdomstand?
Kan man be om att få operera bort en visdomstand innan den vuxit fram? Det är väldigt ömt om jag trycker med tungan mot den och jag har ont under käkbenet… Jag har fått en visdomstand bortplockad men den va halvt ute och det var den värsta upplevelsen i mitt liv och vill verkligen inte gå igenom det igen… Så jag undrar om man kan be dom ta bort den när jag är sövd och få det överstökat… Dom nämnde dock inget om den när jag var hos tandläkaren i början av mars…
Min ena togs bort innan den syntes. Den tryckte på de andra tänderna så det var behövligt. Däremot tar de inte ut tänder som inte behöver komma ut. Att det är ömt runt den när den kommer upp är helt normalt
Den smärtan/ömheten jag har är att det känns just som att den trycker mot dom tänderna jämte, den är inte lik den smärtan jag hade när mina andra visdomständer växte ut.. :/
Jag fick operera bort mina visdomständer i nederkäken innan de hade kommit upp och det berodde på att de växte på tvären och gjorde så att övriga tänder i nederkäken trycktes ihop.
#2 Jag gissar att de röntgat dina tänder och de går säkerligen efter det underlaget.
/Maria