Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sjukdom-ohälsa
Läst 8387 ggr
[kanskemenbarakanske]
0

Konstigt sår som blir större

Jag har fått ett konstigt sår på ena knogen som blir större. Vaknade upp av att jag hade lite ont där och det såg ut som en vattenblåsa som spruckit. Jag tänkte inte med på det. Sen blev det ett litet sår. Men sen märkte jag att såret blev större och större. Det blev liksom som vattenblåsor i kanterna. Nu har såret blivit som en tia och ser ut som ett brännmärke. Vattenblåsorna ( vet ej om det är det men det ser ut som det) vill inte sluta "bildas" så såret växer fortfarande. Aldrig varit med om dethär tidigare. Kan säga att ingen i familjen har några sånna och jag har inga fler på kroppen. Börjar bli lite orolig eftersom det blir större och vill ju inte ha värsta ärret efter det. Har själv varit inne på svinkoppor. Men vad tror ni det kan vara?

Maria
1

Ser det infekterat ut? Är det rött och varmt? Har du feber?

Du kan ju allltid ringa sjukvårdsupplysningen och höra eller också söka vård.

/Maria

[kanskemenbarakanske]
0

det vattnar, men inte så att det är vitt eller gult. runt om är det som en cirkel som är röd. Det är inte varmt och jag har inte feber. Får nog ringa vårdcentralen eller något :) Det börjar klia nu eftersom det läker, även fast det blir större och större

Maria
0

Har du djur? Det kan vara ringorm.

Googla på ringorm så hittar du både bilder och symtom.

Jag hade det på en fläck på låret för en massa år sedan.

/Maria

Ladydragon
0

hmm jag fick en tanke om eksem kanske? Obestämd

när jag har problem med eksem på händerna så blir det ofta blåsor och vissa går sönder andra inte vilket gör att det blir både blåsor och sår

men som övriga säger blir det inte bättre så sök vård

[kanskemenbarakanske]
0

#3 ja, jag har djur. katter och kaniner och rider.
#4 jag har böjvecksexem, dock har jag inte haft det på några år

mongu
1

Kontakta VC och be nån titta på det. Så får du råd om vad du ska göra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[kanskemenbarakanske]
1

Nu börjar såret läka och bildar inga fler blåsor så det är ju bra :)

Kaysa80
0

Ser att detta var ett tag sedan men googlade min dotters symptom och fann ditt inlägg. Det låter som exakt samma sak men trots 2 besök på vårdcentralen så vill de inte ta reda på vad det kan vara. Fick du någonsin reda på vad det var?