Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1917 ggr
bellisan
2016-02-27 22:53
0

näsoperation

Hej vet inte om jag är inne på rätt kategori men hitta ingen annan som passade

men jag undrar hur många här inne som har gjort näsoperation?

vad kostade det?

hur kändes det efter?

var gjorde ni det?

och sist, blev ni nöjda med resultatet?

är inne på att göra en då jag skäms nåt så fruktansvärt över min näsa :(

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
[tk1971]
2016-02-27 23:30
0

Vad menar du med "näsoperation"? Sambon har opererat sin sneda nässkiljevägg som gjorde att han hade svårt att andas. Efter operationen fick han en infektion som gjorde att huvudet svullnade upp som en fotboll (nej, jag överdriver inte) varvid det sattes in antibiotika. Tyvärr fick han ingen hjälp av operationen, han har fortfarande svårt att andas.

Huygens
2016-02-27 23:50
1

Vet en som fick en liknande näsoperation. Läkarna borrade upp två hål i brosket så att näsborrarna inne i näsan skulle bli större, så att det skulle gå att andas lättare. Tyvärr var resultatet samma, ingen förändring, det var lika svårt att andas efter operationen som före.

[Angelic]
2016-02-28 04:01
1

Det är lätt hänt att näsan med tiden kommer se värre ut. Är det brosket du vill korrigera vill det gärna bildas broskknutor. Risken är att du då får göra om operationen gång på gång.

Du är bra som du är, så ge dej inte in på att ändra något på din kropp!

Åsa S
2016-02-28 10:02
0

Nej ändra inget tycker jag heller man kan ju förstöra nått som idag funkar det är ju viktigt kuna andas bra + de flesta som opererar näsor de inte gillar tycker jag ser väldigt konstiga ut efteråt + de har förstört det som är vackert. Tänk på Barbara Streisand idag hade hon kanske pressats att operera näsan men det är ju den som gör henne annorlunda och vacker och som har gjort att folk mindes henne = hon kanske inte hade blivit känd ifall hon anpassat sitt ansikte att se ut som alla andras. Har haft bekanta som opererat näsor som varit lite åt höknäsa som jag tycker har varit väldigt vackra men de har inte tyckt de och gjort om dem till nån menlös barbienäsa.

Huygens
2016-02-28 10:05
0

Det kan vara värt att verkligen kolla upp den läkaren som ska operera så man inte får en Macchiarini-läkare. T ex se vilka operationer denne gjort.

oh-la
2016-02-28 10:10
1

#5, med tanke på hur många op som görs i Sverige varje dag, och hur ofta man hör om Macchiarini-läkare tror jag man kan vara ganska lugn. Det är inte speciellt experimentellt med en näsop…

Åsa S
2016-02-28 10:14
0

Fast just skönhetsoperationer bör man vara extra försiktig med eftersom sverige är ett av få länder där man INTE måste ha speciell utbildning för att utföra såna operationer utan det kan räcka med en allmänläkare utbildning och i ansiktet har man många nerver etc. så man bör ha en läkare som har skicklighet att operera utan att orsaka nervskador etc.

Huygens
2016-02-28 10:31
1

#6 Med tanke på att kvällspressen ibland publicerar artiklar om misslyckade skönhetsoperationer där personer fått sina ansikten vanställda, skulle jag lägga åtminstone två strån i kors för att inte bli ännu en artikel i Aftonbladet…

bellisan
2016-03-02 19:17
0

Har en ful buckla på näsan som jag vill ha rak och göra näsan lite mindre det är väll det jag tänker på mest 

blir aldrig fina bilder för näsan förstör

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Maria
2016-03-02 19:19
0

#9 Har du hört dig för hos olika kliniker om pris och möjligheter att göra om näsan?

/Maria