Ny sorts förkylning?
Två gånger, i höstas och just nu, har jag fått hosta som håller i sig ca 1-2 veckor. Inga andra symptom som halsont, snuva eller liknande utan bara rethosta. Ingen slemhosta heller. Är det en förkylning som bara ger hosta eller kan det vara en annan infektion? Tänkte om fler kunde känna igen sig, för ingen annan jag känner har det. När jag hostar så brummar det också till i luftrören, det liksom vibrerar till. Är det torrt i luftrören eller sitter det något ivägen som irriterar?
Dottern min har hostat länge o väl. Typ 2-3 veckor. Börjar gå över nu…
Du kan ju vara irriterad eller torr i halsen av någon anledning och där med hostar utan att det har med någon infektion att göra.
halsbränna kan ge sådant till exempel, men kan även vara torrhet pga någon medicin du äter?!?
Eller torrhet på grund av stress till exempel…
Dricker du för lite vatten kanske?!?
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Jag har precis samma sak, hostan ger liksom inte md sig även om den inte är jättekraftig.. Inga andra symtom. Var förkyld förra veckan. Tror det är förkylningen som dröjer sig kvar, kommer nog ge sig så småningom.. Ta hostmedicin om hostan stör dig mycket!
Jag hade med nån slags rethosta förra veckan.
Inget ont eller så utan bara just rethosta.
Och nu i slutet på denna veckan så försvann det men då kom nästäppa och skalledunk istället.
Säkert nåt nytt virus eller så.