Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 1461 ggr
[Nirvana-music]
1

Är jag känslig/konstig?

Är jag känslig/konstigt på något sätt att gråta inför folk som frågar mig om min mammas bror och hur hans tillstånd är? När jag säger att han dött så börjar jag alltid att gråta, och skäms så mycket för att gråta inför folk, känner mig dum,ynklig och konstig om jag har råkat börja gråta inför någon, försöker torka bort tårarna fort. 

Hade ingen större relation till morbrodern men ändå blir jag så emotionell.

Sommarek
3

Det låter som att du är fullständigt normal och bara har fått lite för mycket på sistone. Låt dig själv känna som du gör tills det helt enkelt går över - för det gör det.    ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Lamina
2

Alla har rätt till sina känslor. Det är inget konstigt att gråta för någon som dött, oavsett vilken relation man har till personen ifråga. (Själv har jag gråtit över personer jag aldrig ens träffat.) Dölj inte dina känslor, di har all rätt i världen att ha dom. Och att försöka undertrycka dom leder aldrig till något gott. Bättre då att försöka bearbeta dom. Beklagar din förlust. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Stallmima
1

Det är nog en naturlig reaktion från din sida, andra visar inte men det är även det normalt. Vi är alla olika  🙂