klämma lår, skada?!
var nyss på affären och något var "fel" med den automatiska dörren som öppnas och stängs, jag höll i en varukorg och den fastnade i den automatiska dörren och klämde mitt lår en liten stund det gjorde ont när det väl hände sen kom jag "loss" och jag blev lite orolig, vad kan hända om man klämmer sig såhär? om man klämmer/får slag på lår och ben? jag hade väldigt ont när det precis hände sen har det gått bort det mesta men det ömmar/värker, vet inte om jag är påväg att få ett blåmärke men ser ut så. Jag har en väldigt lindrig blödarsjuka Faktor X brist men jag har inte problem i vardagen med den mer än att jag blöder lite mer vid menstruation/näsblödning, däremot så kan jag såklart lättare få yttre/inre blödningar vid skador, men har skadat mig mycket i livet och inget har hänt. Vet att det är lite oroligt och fråga såhär men jag blir lätt orolig.. ska också kontakta 1177/vårdguiden, ville se flera synpunkter här inne.
var yttrelår som blev träffat ej inre. (ganska självklart kanske..=)
Man är ju väldigt "stryktålig" där ändå så jag hade nog inte varit orolig. Även om det skulle bli någon inre blödning så läker det ju. Ring 1177 om du känner dig orolig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Låter inte farligt men ont lär det ta i en bra tid framöver. Sen igen ring om du känner dig orolig. Jag kan tyvärr inte ge dig bättre råd. :)