Magsjuka
Jag har/har haft magsjuka, diarréer. Började med att jag va lite dålig i magen i lördags men mådde bra i övrigt och tänkte inte mer på det. Fick feber och blev sämre på söndagen, igår vart jag inte heller bra men behövde inte gå mer än en gång på morgonen. Ingen feber idag men fortfarande vagt illamående. Magen är inte återställd men ingen diarré än så länge.
Jobbar på skola/fritids och vet inte om jag bör stanna hemma imorgon också. De har verkligen kris, alla e sjuka. Får så dåligt samvete. Känner mig ju inte så magsjuk längre egentligen, men fortfarande inte frisk egentligen, utmattad fortfarande. Men samtidigt rädd för att smitta fortfarande.
Jag tycker du bör vara hemma en dag till. Du gör dig bara själv och andra en otjänst annars.
/Maria
Ja, har fortfarande svårt att äta ordentligt och blir svårt att vara till hjälp där om man inte varken kan äta eller reagera psykiskt som man brukar. Du har nog rätt!
När man jobbar med barn eller utsatta eller inom vården så säger man oftast att det är bra att vara hemma en dag då man är symptomsfri - bara så man inte smittar någon annan. Särskilt när det är magsjuka. Så stanna du hemma i lugn och ro kurera dig. Ingen som tackar dig för att du går tillbaka för tidigt. (snarare tvärtom)
Jag tycker att du borde stanna hemma. Det låter som om du inte ännu mår bra och du kan gott ställa till med mera problem på jobbet om du går dit i det där skicket. =/ Jag förstår att det inte är kul att sitta hemma då det är kris på jobbet men du kan nog inte göra så mycket annat i den här situationen.
48 timmar symtomfri är det vi meddelar barnen så samma borde gälla personalen.
#5 Är det 48 timmar till och med. Det är helt rätt. Önskar att man gjorde så på alla arbetsplatser. Ingen vill ha magsjuka. Vet såna som kommit till jobbet (där jag jobbar idag) som kräkts på natten och kommit dagen efter.
Det är då man håller sig på rummet. :-)
#6 enligt 1117 är det 48 timmar
#7 👍