Obehagligt illamående
Haft obehagligt illamående hela morgonen och förmiddagen. Kom redan inatt.
Och känner mig varm men ingen feber och trött. Känns inte som ångestillamående, mer illamående jag kan få när det är för varmt, men är inte mer än 18-20 grader i rummet.
Får inte i mig något att äta.
Magsjuka? Eller vad kan det annars vara?
Har fobi för att spy med vilket för det extra jobbigt 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Har du kollat så du inte är gravid? Annars går det en del magsjukor nu tyvärr.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#1 Förtidigt att kolla än. Ska ha mens inom 1 vecka.
Frågan är hur jag smittats i så fall, för bara varit hos svägerskan i förrgår kväll annars hemma senaste veckan :/ Hon åkte visserligen på magsjuka samma natt, men hört att det smittar inte innan det bryter ut?
Det är svårt för oss här att svara på dina frågor om vad det kan vara du lider av, framför allt för att vi inte är läkare men tror inte en sådan heller kan svara på det. Man kan må illa av så många olika orsaker och eftersom det varat så kort tid så får du nog avvakta och se om det går över. Om det inte gör det tycker jag du ska uppsöka din vårdcentral. Kan själv må illa oförklarligt ibland men det försvinner av sig självt för det mesta. 🙂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

#2 Det kan nog smitta timmarna innan det bryter ut med. Dottern blev smittad av kräksjuka av en som inte hade några symptom när vi träffades.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#3 Står "vad kan det var" inte "vad är det". Klart man kan komma med förslag vad det kan vara ect.
Dock aldrig mått såhär, det är det som gör mig extra nojjig, och eftersom jag har denna fobin så gör det att man oroar sig extra mycket ect också.
Så blir som en ond cirkel, man oroar sig mer osv :(
Ta en kopp te med honung i vira in dig i en filt och titta på nån helt meningslös tv serie. Det hjälper mot mycket🌻
#4 ok då sägs det olika :/ Usch sjukt obehagligt :( #6 får inte i mig något :(
Nöj dig med filten och den usla tv serien en stund och prova te sen. Försök iaf att få i dig lite vatten. Man kan må illa när man är uttorkad. Hoppas du mår bättre snart ❤
#8 Dricker jämt dåligt med vatten.
Får prova och se, tack hoppas på det ❤️
Vilat nu, försökt äta lite kyckling och dricka vatten men släpper ej, grymt obehagligt blö :(