Mår inte bra!
Hej, tänkte kolla med er här om ni har några tips för nu är det outhärdligt! Jag har läkartid på fredag för dom tyckte inte jag behövde någon tidigare. Jag har under några veckor blivit allt mer trött, jag har sovit från 22 till 12 med bara några toalettbesök sedan blir jag helt slut på dagen och måste sova 1-2 timmar igen, sover jag mindre på nattsömnen behöver jag sova längre på dagen. Orken är slut jag orkar knappt ta kissepromenader med mina hundar jag får värk i kropoen och blir anfådd. Senaste dagarna har jag frusit konstant jag är iskall ochnär jag ska sova så kan jag skaka i flera timmar om jag inte tar en varm vetekudde som jag lägger under kinden och över halsen. Jag har inga tecken på förkyldning, inga symptom från magen, ingenting utom en liten knöl bakom örat som jag väntar remiss till öron näsa hals för men den har varit där i två år redan. Jag är frustrerad och det sätter sig i mitt humör jag är aur och tvär och små ledsen hela tiden för det är såhär, jag har psykiska sjukdomar i grunden men äter bla både antidepp och även d vitamin sedan några veckor för det upptäcktes en d vitamin brist.
Åk till akuten tycker jag.
Jag håller med. Skulle de då inte hitta ngt fel där tycker jag att du ska höra av dig till läk som har koll på din antidepp medicin, det skulle ju kunna vara en biverkning eller att du behöver justera/ändra medicinering. Eller så kanske D vitaminet påverkar medicinen, symptomen verkar ju ha kommit i samma veva som du började med den. Får man lov att fråga vilken antidepp du tar, eller vilken grupp av läkemedel?
Jag tar cipralex sedan tre år. Har även trilafon injektioner, risperdal, litium.
Är det något som du kan tänka har utlöst detta? Vad hände för några veckor sedan innan det här började? Var du sjuk? Stressad?
Jag tycker det låter som symtom på utmattningssyndrom, "gått in i väggen". Men du skriver också att du äter anti-depp så jag gissar att du kanske har någon depression eller så bland dina psykiska sjukdomar. Detta är typiskt vid depression.
Men jag mår bra psykiskt det är bara att kroppen lagt av, jag hade vinterkräksjuka utan kräknimgar men med helt galna diarrer innan och återhämta mig precis från det innan jag blev så trött
Jag tycker att du kan ringa sjukvårdsupplysningen. Orkar du inte avvakta så ska du så klart söka vård innan.
/Maria
Jag ringde min vc igen och bad om en tidogare tid men fick ingen då läget inte är akut :( min vcs standard kommentarer är "äh det är psykiskt" för att när jag sedan blir undersökt av läkare har det varit något galet som när dom vägrade ta emot mig på flera dagar när jag hade ont i högersidan och en voltaren injeltion och voltaren suppar gjorde att min gallblåsa slutade upp jag kräktes hade feber och kunde knappt stå men det va psykiskt det andra är standard frågan om jag ändrat mina mediciner som om jag är så dum att jag inte läser på om boverkningar innan :(
Jag skulle byta VC.
Fpr åka buss två timmar dit och två timmar hem då för 120 kr :( Har inte råd med det och jag har svårt att åka buss.
#9 Har du ingen som kan vara snäll och skjutsa dig? Det var dumt sagt av VC att det inte är akut, för det kan man inte veta över telefon sådär. Välj akuten istället, dom brukar köra fler tester på en gång och har tillgång till mer medicinsk utrustning. Man kan ju även få sjukresa med taxi till och från akuten, då betalar man bara en liten summa.
Igår kväll fick jag lite värk i örat med så ringde vc som nu vägrar ta emot mig tidigare om jag inte har över 38,5 i temp värken har tilltagit nu ikväll o jag har vrålont, försöker ringa 1177 för att få en tid på jourcentralen men deras telefonkö har varit full i en timme nu :'(
Varit påjourcentralen,ingen öroninflammation utan en väldigt spänd muskel, fick även veta att jag har kraftig influensa utan halsont eller hosta tydligen, tröttheten och frusenheten förklarade hon att jag inte ska ta tempen när jag har frossan utan efteråt vilket jag inte visste, hade 39,2 i temp två timmar efter 1g panodil, det är bara sova så mycket det går åt så går det över om en vecka fjorton dagar och jag kommer eventuellt få hosta och halsont inom några dagar, blev även tillsagd att börja med bricanylen mot min förkyldningsastma redannu då hon tyckte jag va lite anfådd och pipig.