Kliar i underlivet?
De har börjat klia jätte mycket i underlivet ibland alltså inte hela tiden. När jag kissar glr de typ ont när jag nästan kissat klart. Om jag kliar tbx så kliar det bara ännu mer! Vad ska jag göra?
Du har troligen urinvägsinfektion . Gå till vårdcentralen
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
Låter som svamp. Råder dig också att uppsöka gyn/ungdomsmottagningen.
Tack går de över av sig själv annars?
Nej, både svamp och urinvägsinfektion behöver behandlas.
Hur har det gått? Jag tycker att det låter som svamp, men kolla upp det, du kan även ringa sjukvårdsupplysningen och berätta om dina symtom så kan de säga vad du ska göra.
de kliar bara på morgonen och jag har svårare att hålla mig på förmiddagen?
Hålla dig från att kissa menar du eller?
ja precis
Ringde du sjukvårdsupplysningen? Eller har du träffat läkare? Om inte så kanske du borde med tanke på vad som står? 🙂
Jo jag ska nog kke till sjukhuset om de inte blir bättre efter helgen för då är det bäst för mig att gå dit. Återkommer om hur det blir Konstigt bara att det kliar på morgonen bara?
På morgonen har urinen stått i blåsan en längre tid än normalt och bakterierna har växt till sig troligen. Men det är min erfarenhet också att det kliar/svider mest/bara vid morgon urineringen.
Tranbär är ett bär som innehålleren stor mängd naturlig antibiotika och hjälper ibland emot lätta infektioner. Om du inte våar gå till vårdcentralen
Tack så mycket ska köpa typ tranbersjuice eller liknande
Gör det men gå till VC ändå ibland räcker inte "naturläkemedel" Vissa läkare är rädda förresistenta bakterierså de brukar inte vilja skriva ut vid lätt infektion då rekomenderar de tranbär och liknande så lite utspädd som möjligt det finns väldigt sockrade varianter då tranbär i sig är lite sur i smaken.
Jag har ingen aning om ifall det hjälper emot svamp?
Vid uvi har jag haft hjälp av att koka te på persilja och dricka det ☺ (kallt smakar bättre än varmt)
Ska köpa tranbärsjuice Sov utan trosor inatt och allt blev mycket bättre. Hade läst att man kunde d nånstans men om de mot förmodan blir sämre ska jag till sjukhuset Tack alla så jätte mycket
Att sova utan trosor borde alla kvinnor göra ;-)
/Maria
Låter onekligen som svampinfektion..
#15 Det räcker du går till vårdcentralen. Precis Maria ;)
Drick framför allt mycket vatten om det är urinvägsinfektion och undvik socker som göder bakterierna (gäller ju även för svamp)
Citronvatten är också bra (pressad citron i vatten)
För det mesta behöver man inte antibiotika, det kan göra mer skada än nytta, öka till och med risken för nya urinvägsinfektioner.
Har själv varit hos en expert på urinvägsbesvär och urinvägsinfektioner som ansåg att man inte ska ta antibiotika för det om det inte är allvarligt eftersom nästan alla urinvägsinfektioner går över av sig själv.
Var dig själv, det finns redan så många andra.