Hur stor är risken att jag är smittad?
Min kompis sa nyss att hon blivit magsjuk och nu är jag himla orolig att jag är smittad då jag har spyfobi :( Symptomen började nu ikväll för henne. Men vi har umgåtts idag i skolan och hon har gjort våra pannbiffar på hemkunskapen som jag har ätit… Hur stor skulle ni säga att risken är att jag blivit smittad?
Zingo ;D
Magsjuka är ju väldigt smittsamt och du har ju utsatts för en risk så någon större tröst har jag inte.
Försök bara att inte känna efter för mycket. Bara det kan framkalla lätt illamående.
/Maria
Ja har kompisen lagat till din mat under dagen så är väl risken 95% kanske att du får magsjuka.
Pannbiffarna var väl stekta? Så dom borde ju inte ha smittat. Men visst, du kan vara smittad men behöver inte vara det heller. Jag vet när jag gick i skolan och var med min bästa kompis hela dagarna. Det hände att någon av oss blev sjuk, men aldrig var vi sjuka samtidigt. Eller ens nära inpå. Så du kan lika gärna klara dig. Håller tummarna för dig! Och hoppas kompisen kryar på sig snabbt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Hon kanske har ätit något annat som inte du har under dagen och blivit matförgiftad, och då lär du ju knappast bli sjuk! 😉
Tvättade hon händerna innan hon tog i maten? I så fall tror jag inte du blivit smittad på det sättet i alla fall
Medarbetare på Skor iFokus
Jag tror att det är vinterkräksjuka då det går på skolan just nu. Men känner mig frisk än så länge iallafall :)
Zingo ;D

Vissa verkar ha ett skydd mot vinterkräksjuka och får den aldrig.
Jag själv har aldrig fått det trots att jag jobbat med barn som fått vinterkräksjukan på förskolan, har haft sjuk sambo och blivit nedkräkt av min dotter :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#6 vinterkräksjukan har väl inte så lång inkubationstid? Ligget väl på något dygn eller så tror jag så du borde blivit dålig vid det här laget!
Medarbetare på Skor iFokus
Har inte blivit dålig än i alla fall :) Så tror att jag har klarat mig. Däremot ha jag fått ont i halsen och hosta, jobbigt!
Zingo ;D