(X) Sår bakom örona
Sen jag var liten har jag haft problem med sår, bakom örona. Det svider och blöder, ibland kommer det vätska/var ur också. Har varit vid vårdcentralen flera gånger och jag har fått salva mot det men ingen har hjälpt. Det är jobbigt, inte bara för att det gör ont, det ser så äckligt ut och vill inte gå med håret uppsatt för då syns det. Behöver tips på vad jag kan göra åt det, vilken salva som är bra osv.

Har du testat kådsalva? (jag har inte haft sår bakom öronen men kådsalva brukar vara bra för svårläkta sår tex)
l'm back
En forskare från Lund skrev för en tid sedan att saliv kunde läka sår. Det kunde du ju prova.
Bästa sättet att ta reda på vad som orsakar skadan, nickelallergi från örhängen eller glasögonbågar, kanske starka hårtvättmedel har en del i problemet.
#2 Det har jag inte gjort, finns det på apoteket eller vart köper man det?
#3 Kanske, men det svider så..
#4 Eftersom att jag har haft det sen jag föddes är det lätt att utesluta det mesta. Örhängen fick jag när jag var 6 år, starkt schampo fick jag nog inte när jag var så liten.
Kanske kan vara typ exem, eller det kanske inte alls ser ut så? Det är ofta värre på vintrarna..
Jag tror att det beror å¨att dina örsnibbar sitter så tätt mot huden och då blir det fukt och sår tillslut.
/Maria
#7 Hittade 15 ml för 35 kr, kanske ska prova det, det verkar svårt att hitta så mycket kåda 🙂
#8 Det behövs inte så mycket men man ska ju tycka det är värt det också.
l'm back
Hade också sådär när jag var yngre, har jag helt förträngt. Försvann med åldern. Ingen aning om vad det berodde på till att börja men inget av det i #4. Kommer inte ihåg vad vi använde men smörja, smörja, smörja var lösningen.