Susar i örat när jag andas
Jag börjar få smått panik på mina öron, i måndags fick jag örondroppar utskrivet (har ett tidigare inlägg om det) Terracortril iaf. Har använt det som jag ska men jag känner fortfarande ingen skillnad. Det knastrar när jag tuggar och sväljer och får lock titt som tätt.
Igår började det även susa i det ena örat när jag andas, det är svårt att förklara men det känns som jag hör andningen jättetydligt.
Jag har försökt med att blåsa ut luften, hålla för näsan o munnen o sen trycka, men det hjälper inte heller, om inte blir det bara värre.
Någon som vet vad dom kommer göra ifall det inte blir bättre? Jag skulle vänta till måndag att kontakta dom. Blir orolig…
Håller du för det andra örat när du blåser ut? Om inte, testa det.
/Désirée
Nej det har jag inte gjort, ska testa!
Nix, hjälper inte :/
Du måste trycka till den lilla flärpen, så att ingen luft kommer in i det andra örat, knipa ett redigt tag om näsan och sedan trycka på hår. Du kan behöva göra om det flera gånger.
/Désirée
Det va det jag gjorde, tryckte in den flärpen, stoppade in hela fingret i örat, testa alla olika sätt men det hjälpte inte. O trycker jag för hårt så känns det som jag kommer tuppa av så jag vågar inte mer…