Ständigt täppt i näsan
Hej! Försökt få tid på vc i två dagar nu, i brist på tid och väntan till kl 8 imorgn roar jag mig med lite undersökningar hos er här :) Anledningen till min undran är dels att jag på sistone känt mig extremt tjock i huvudet. Alltså som att jag har huvudet fullt med typ sirap. Märkte att det blev värre när jsg böjde mig fram osv och misstänker därför något med bihålorna. Har dock inte varit förkyld, så vet inte varför. Sedan lång tid tillbaka är jag dessutom konstant täppt i näsan och har fått asdåligt luktsinne. Har som sagt inte varit förkyld utan vi pratar om år som det blivit värre under. Tar i princip aldrig nässpray för jag har vant mig vid det, men det är jobbigt att märka ett försämrat luktsinne. Någon gång då och då kan det släppa i någon näsborre under en liten stund, det känns verkligen himmelskt :) Har någon varit med om samma sak? Vad kan det vara som gör att näsan känns så täppt hela tiden? Tusen tack!
kan va allergi av något
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Mm, gissar också på nån slags allergi. Kan även vara sned nässkiljevägg om man har svårt att andas genom näsan, men då borde du ha haft det längre.
Tack :) kollade för några år sedan om det berodde på någon allergi, men då kunde de inte hitta något. Började få besvär med detta 2010-2011 nämligen :)
har du djur
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
#4 nix, inga djur :)
Jag har lite detsamma som du. Skall till lækaren i januari før tror att jag børjat reagera mot damm. Mærkte det nær jag hade ferie att alla besvær førsvann. Men så fort jag kom tillbaka på jobb så tog det bara en dag och alla symptom var tillbaka.
Jag jobbar på ett lager dær damm inte ær ovanligt. Hemma så ær det betydligt friare från damm. Jag har också børjat reagera mot min mans parfym. Nyser, får rinnande næsa och liknande. Så jag har bett han byta så får vi se om det hjælper. Jag reagerar inte mot min egen konstigt nog.
Så det ær møjlig att det ær någon allergi. Tror så i mitt eget fall i vartfall.
Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com