Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthud
Läst 861 ggr
Adelheid
0

Blanda hudolja och ansiktskräm?

Jag har en ganska blandad hy mot det torra slaget på vintern. I tillägg har jag stora porer och i det sista fått ganska mycket småfinnar på grund av hormonspiral. Som regel så sliter jag bara med finnar på sommaren när min hud blir fet. Jag har en hudkräm jag absolut älskar för den hjälper massor. Dock så är den för blandat till fet hy så den torkar lätt ut huden min på de platser jag är torrare som på sidorna av pannan, ögonen och brevid kinderna. Jag har försökt andra fuktighetskrämer och dom hjälper med att fukta min hy men jag får mer utbrott och fetare hy av det samt super stora porer igen och acne. Det blir som min hud är på sommaren. Så jag vill egentligen inte sluta använda min favorit. Så min fråga, kan jag blanda i en hudolja med min favoritkräm i händerna och sen på ansikten så jag kan få både och? Har ni något tips på vilken hudolja?

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

smellcaramell
0

jag har en ansiktskräm från neutrogena i mina fetare partier i ansiktet (områden mot hårfästen och ner mot käkbenen) och använder en superfet handcreme i resten av ansiktet (panna, nästa, kinder, läppar). Har liknande hy som dig med jätte fet hy mot hårfäste och käkben medan jag är supertorr och fick skrubba bort torr död hud 1-2 gånger om dagen innan jag köpte handcremen, nu scrubbar jag bara en gång i veckan som mest :)