Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 739 ggr
Maria
4

Ni har väl reflexer?

Vill bara påminna extra så här i den mörka årstiden om REFLEXER

Det är skrämmande många som är mörkt klädda och knappt syns när man är ute.

Var rädda om er❤️

/Maria

Perly
0

Tillägg: Kolla så att det är färska reflexer, majoriteten av de jag kört förbi senaste två månaderna har haft gamla icke reflekterande reflexvästar 🤐

Alltid Oavsett

Maria
0

#1 Ja just det. Färska reflexer ska det vara😉

/Maria

[Devya]
0

Jag använder reflexer men borde säkerligen ha mer än bara två stycken på mig. Borde införskaffa ett par stycken till den här kommande veckan.

Ria74
0

Jag har 3 vanliga reflexer på mig, en i var ficka som jag slänger ut och en i dragkedjan på jackan.

Sen har både hunden och jag en liten lampa som blinkar i oranget ljus på oss så jag hoppas vi syns väl :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annielle
0

Jag har nyligen köpt två sådana där starkt lysande små lampor som b.l.a Clas olsson säljer som man hänger i blixtlåsen på jackan t.e.x.

Väldigt bra och synliga utan att någon måste lysa på en för att man ska synas 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
0

Reflexer, lampor och västar är bra julklappar😉

/Maria

Leffe
2

Det behövs säger jag som fd yrkesförare

[Thiah]
0

Jag och sonen ser ut som en julgran när vi går till dagis på morgonen. Hellre det än alternativet

Maria
0

#8 Haha, det låter bra😃

/Maria

Maria
0

Jag minns när jag var liten. (född 62) Då fanns det inte så mycket reflexer men varje vinter fick vi ett reflexband i skolan med uppmaning att våra mammor? skulle sy fast det längst ner på jackan eller runt byxbenen. Det kanske var en halvmeter vi fick.

/Maria

[Thiah]
0

#9 ja vi ser säkert komiska ut med vagn och mamma full av hängande reflexer men bilarna kan inte missa oss i alla fall. Känns extra viktigt när man har en svart vagn med sådam viktig last.

[tk1971]
0

Jajjemen, jag har alltid breda gula reflexer på armarna när jag är ute med hunden. Sambon brukar ha likadana, men med blinkande röda led-lampor på. Och hunden har gul reflexväst, en gul reflex i kopplet och en liten röd lampa i halsbandet.

Så den som inte ser oss när vi kommer gående måste ha svåra synproblem.

Fridaaaa
0

Yes! Både jag och hundarna :D Jacka på mig eller väst. Hundarna har västar; på selar och vissa koppel :) Pannlampa vid behov

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.