Ni har väl reflexer?
Vill bara påminna extra så här i den mörka årstiden om REFLEXER
Det är skrämmande många som är mörkt klädda och knappt syns när man är ute.
Var rädda om er❤️
/Maria
Tillägg: Kolla så att det är färska reflexer, majoriteten av de jag kört förbi senaste två månaderna har haft gamla icke reflekterande reflexvästar 🤐
Alltid Oavsett
#1 Ja just det. Färska reflexer ska det vara😉
/Maria
Jag använder reflexer men borde säkerligen ha mer än bara två stycken på mig. Borde införskaffa ett par stycken till den här kommande veckan.

Jag har 3 vanliga reflexer på mig, en i var ficka som jag slänger ut och en i dragkedjan på jackan.
Sen har både hunden och jag en liten lampa som blinkar i oranget ljus på oss så jag hoppas vi syns väl :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag har nyligen köpt två sådana där starkt lysande små lampor som b.l.a Clas olsson säljer som man hänger i blixtlåsen på jackan t.e.x.
Väldigt bra och synliga utan att någon måste lysa på en för att man ska synas 🙂
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Reflexer, lampor och västar är bra julklappar😉
/Maria
Det behövs säger jag som fd yrkesförare
Jag och sonen ser ut som en julgran när vi går till dagis på morgonen. Hellre det än alternativet
#8 Haha, det låter bra😃
/Maria
Jag minns när jag var liten. (född 62) Då fanns det inte så mycket reflexer men varje vinter fick vi ett reflexband i skolan med uppmaning att våra mammor? skulle sy fast det längst ner på jackan eller runt byxbenen. Det kanske var en halvmeter vi fick.
/Maria
#9 ja vi ser säkert komiska ut med vagn och mamma full av hängande reflexer men bilarna kan inte missa oss i alla fall. Känns extra viktigt när man har en svart vagn med sådam viktig last.
Jajjemen, jag har alltid breda gula reflexer på armarna när jag är ute med hunden. Sambon brukar ha likadana, men med blinkande röda led-lampor på. Och hunden har gul reflexväst, en gul reflex i kopplet och en liten röd lampa i halsbandet.
Så den som inte ser oss när vi kommer gående måste ha svåra synproblem.
Yes! Både jag och hundarna :D Jacka på mig eller väst. Hundarna har västar; på selar och vissa koppel :) Pannlampa vid behov
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.