Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2962 ggr
Maria
0

Operera bruten handled

Min man bröt handleden för 1 1/2 år sedan. De drog den rätt och han gipsades men röntgen efteråt visade felställning. Han har fått direktiv på att träna efter ett schema, senare direktiv på att inte träna😉 så det har varit lite förvirrande.

Vid uppföljning så visar det sig att armen är ännu mer felställd nu. Han har ont och man ser hur böjd handleden är.

Efter mycket påtryckningar ska han nu äntligen opereras. Jag kan väldigt lite om "benbrott" så jag undrar om någon annan här har opererat handleden och hur efterförloppet var?

Det lär vara en av de vanligaste fallskadorna.

/Maria

lollynonna
0

Jag har brutit handleden,dock behövdes ingen operation. Det var i april detta år,och jag har fortfarande lite ont där om man trycker försiktigt. Det var ännu värre förut,jag förstår inte varför det tar så lång tid att läka:( Jag har aldrig opererat mig men jag kan ju säga att det tar säkert länge innan det är helt bra iallafall.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Record
0

Känner igen problemet liknande det min yngste son gjorde, bröt armen vid armbågen, gipsades men röntgades inte direkt. Efter ett par månader när gipset togs bort visade det sig att nedre delen av armen var vriden ett kvarts varv. Läkarna undersökte armen men menade att det kunde bli värre om man sågade upp den. Kanske skulle det blivit en "Lex Maria" 😃 anmälan. Detta hände för flera år sedan, så idag är de nog bättre på att rätta till. Klv var känt för dessa operationer.