Fotledsfraktur, komplikationer
Hej! jag vet inte riktigt vars jag ska placera detta inlägg så det får bli här helt enkelt. I somras, närmare bestämt på studenten så bröt jag fotleden rätt illa, jag bröt av båda fotknölarna plus att mjukdelarna fick sig en ordentlig känga. Det blev operation av det och nu har jag en platta, 5 skruvar och 2 stift inopererade. Nu såhär under vintertider har det börjat bli kallt här i norr och jag upplever helt plötsligt att foten känns jättestel och gör väldigt, väldigt ont. Min fråga är då, är det någon här som har fått komplikationer efter frakturer där titan är inopererat? bäst vore ju om nån haft en liknande skada.. Sen undrar jag även om nån vet om man kan bli sjukskriven för detta då jag har fått jätteproblem med att gå.. självklart ska jag uppsöka läkare, men vill ha lite grund att stå på! Tacksam för alla svar!

Är det din röntgenbild? Vad är det för skruv som ligger lös? Ska den det?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Du kan begära att de tar ut titanet.
Går du på sjukgymnastik med foten? Annars begär remiss!
#1, den "lösa" skruven ska sitta som den gör, kommer inte riktigt ihåg varför den sitter som den gör.. det är min röntgenbild :) #2 ja, jag har funderat på det, men det känns lite onödigt när titanet inte påverkar annat.. jag går hos sjukgymnast! :)
Stelheten beror säkert på kylan och att musklerna blir kalla. Prata med din sjukgymnast om du kan få träna mer hos dem.