normala värden, ändå hypotyreous??
Japp nu kommer mitt eviga tjat om hypotyreous Men kan en person som lämnat flera blodprov på raken (med några månaders mellanrum) som visar normala värden ändå ha hypotyreous?
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Beror på vilka prover du tagit. Rent teoretiskt är det möjligt då läkare vanligen testar TSH och T4 men inte T3. Rent teoretiskt så kan omvandlingen av T4 till T3 vara begränsad samtidigt som nivåerna av TSH och T4 är okej. Detta är dock inte vanligt i praktiken.
TSH och T4 tror jag dom tog
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
#2 Be dem testa järn och B12.. Samt D-vitamin kan ju vara bra nu på vintern. Annars mår många bättre av att ta både T3 och T4 men då får man gå till någon som vet vad de gör för de brukar i vanliga fall bara fortsätta kolla TSH och T4 och så är det bra där. Har nu bytt läkare då jag knappt kan gå upp för en trappa utan att kroppen lägger av. Så nu tar jag extra vitaminer (folsyra, järn, B12 och D-vitamin) då jag hade brist på dessa. Om detta inte hjälpt så ska jag tillbaka och även ta T3. Sen är det ganska mycket att tänka på vilken kost man har samt hur man tar medicinen för att allt ska funka optimalt. För mig verkar inget funka alls men om man gör "rätt" så ska levaxin (eventuellt kombinerat med annat) vara bra. Sen finns det ju NDT också men det ska vara svårt att få utskrivet. :P Väldigt individuellt vad folk mår bra av.. Har själv alltid haft normala värden men mår skit ändå.
"kan en person som lämnat flera blodprov på raken (med några månaders mellanrum) som visar normala värden ändå ha hypotyreous?"
Ja.