Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1261 ggr
Skitgalen
0

Svaghet i pekfinger

Jag har typ tappat styrkan i mitt högra pekfinger? När jag gör ett "nyp-grepp" så känns det som jag inte har någon kraft i pekfingret över huvud taget. Har inte ont och känner heller ingen domning/stickning, den är allmänt svag helt enkelt, jag har testat nyp-grepp med dom andra fingrarna och där är det ingen fara, det är bara pekfingret som krabbar…. Vad kan det va?

redsteinedrose
0

du kan inte ha gjort dig illa eller så? det ända dock jag kommer på är att folk som har kropps delar som bara blir svagare eller slutar kännas har någon typ av nerv skada eller någon hjärn skada. tror inte det är så illa dock men försvinner känseln ska du definitivt kolla upp det. Det kommer nog gå över :)

Skitgalen
0

Nej inte vad jag kan minnas… jag har förvisso rygg/nackproblem men det är inget som känns ut i varken armar eller händer. 
Däremot har jag nån "skada" eller nåt i pekfingret, när jag böjer på fingret så är det något som knäpper precis i kudden i handflatan precis innan fingret börjar, som om att det är en luftbubbla eller nåt där så jag vet inte om det kan hänga ihop med det?

Skitgalen
0

Idag va fingret återställt igen, funkar som vanligt 😃 hahaha

Katniss
0

#3 Vad bra :)

R.I.P. Anton 💔