Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sjukdom-ohälsa
Läst 1519 ggr
AnonymBert
0

Vad kan vara fel på mig?

Hej.

Har vissa perioder där jag blir jätte seg, orkar inte med något annat en att ta ut min hund och ta hand om mina hamstrar. Jag sover hela nätterna och sedan när jag vaknar är jag skittrött. Jag är vaken kanske två tre timmar, sen sover jag en två timmar. Och så går hela dagen, sover för det mesta. Inte bara det, men det känns som om jag inte har stopp i magen, utan kan äta och äta oändligt mycket..
Vad kan detta bero på?

Aleya
2

Kollat hur din sköldkörtel mår?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AnonymBert
0

Nej det har jag inte, vad är det?

Maria
6

Du har ju en lång historia med psykiska besvär och du har skrivit många trådar om ditt mående.

Kropp och själ hänger ganska väl ihop så mår man inte bra så kan det yttra sig i kroppsliga besvär så som stor trötthet, magbesvär bland annat så du kanske ska börja med att söka hjälp där?

/Maria

Aleya
1

#2 en körtel som reglerar vissa hormoner som sitter i halsen. Så kolla dom. Men som Maria säger så hör även kropp och själ ihop. Och mår man inge bra psykiskt så mår inte kroppen bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rainee
1

Det finns ju något som kallas för Chronic Fatigue Syndrom, eller Kroniskt Trötthetssyndrom. Kanske lite långsökt men värt att nämnas ändå :)

[TanatosNyx]
4

Har man fel på sköldkärteln kan man börja må dåligt psykiskt. Ångest, depressioner mm är mycket vanligt som följd. Jag tycker du ska ringa vårdcentralen redan på måndag och be om att få lämna prover för sköldkörteln.

AnonymBert
1

Har kollat den och den  nu och den ser bra ut

vallhund
2

Din histrik översvämmar av trådar om din psykiska hälsa o din dödslängtan, kanske du skulle börja i den ändan?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Silver83
2

Har du tagit prover, bortsett från sköldkörteln? Järnbrist, blodbrist, näringsbrist etc. Äter du normalt eller "slarvar" du?

AnonymBert
0

Min matlust varierar. Ibland känns det som om det inte finns något stopp, att jag bara kan äta och äta och ibland äter jag inget på veckor.

vallhund
4

Om du inte får  dig näring på veckor skulle du vara död.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Katniss
0

#11 TS kanske menade att hen äter väldigt väldigt lite? Att inte äta något på flera veckor är, som du skrev, dödligt ju.

R.I.P. Anton 💔

AnonymBert
0

Menar 1, 2 veckor. Inte typ en månad. Och visst, kan hända att jag tvingar i mig något litet ibland. Men inte så mycket.

Har tagit något test och har riktigt illa järnbrist.

Maria
1

#13 Vad har du fått för behandling för din svåra järnbrist?

/Maria

AnonymBert
1

Jag fick järntillskott och blev tipsad om att äta järnrik mat.

[kanskemenbarakanske]
0

Jag är ingen expert men detta är ju en ond spiral och enda sättet är helt enkelt att tvinga i dig. Behöver inte va mycket utan bara något som helst innehåller mkt kcal och näring. Nötter är bra. 

Äter jag lite vill jag inte äta. Låter konstigt men så är det eftersom illamåendet kommer om jag inte äter.  Du kanske har problem med tarmarna?

Silver83
0

Slarva inte med järntillskottet. (Inte med maten heller helst). Men risken är att det blir ännu värre och/eller faller tillbaka om du inte tar det.

Men bättre att du äter lite än inget alls.

AnonymBert
0

Jo..