Ni med känslig hud
Upplever ni också som en diffus brännande/stram känsla i ansiktet nu när det blivit kallare ute? Speciellt vid snabba tempetaturskillnader - typ när man kommer in på bussen efter att ha stått ute och blivit kall en stund.

Precis. Brukar smörja ansiktet med lite havtornolja från weleda på morgonen på den kallare årstiden. Har för mig att det är luften som är torrare nu och därför blir huden lättare uttorkad.
Inte ansiktet, emn Fingrarna som FÖ är föstörda av väldigt Stark steroid (Kortison salva för Psoriasis) men jag är ju i norrlnd och inte känd för att Frysa, men om fingrarna fryser jag direkt, och det sticker
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#2 när du säger det så känner jag lite på händerna också. Är väl ansiktet och händerna som sticker ut utanför alla kläder.

Joo

Jo, är torris om händer, armar, ben och fötter också så de smörjer jag med samma olja, men också med fetare krämer, tex Body butter från body shop eller nåt från weleda.
Jo är det riktigt kallt så märker jag av det. Är det kallt så tvättar jag inte ansiktet på morgonen och sätter ingen salva på innan jag ska ut. Har lärt mig att det ska gå minst 30min mellan salva och att man går ut. Själva salvan kan annars frysa huden vilket gör allt värre.
#6 Tack för tips! Ska prova det.

Jag har haft det så tidigare men sen jag började smörja in mig med bepanthen så upplever jag inte samma problem.
I hela ansiktet?? Det hade nog inte min hud gillat.

Decubal hjälper riktigt bra på vintern i kylan