Många symptom men ingen diagnos
Är så trött på att springa hos läkarna, det känns som dom tror att man är någon simulant. Har flera problem om dom hör samman eller inte vet jag inte …… sedan ca 10 år tillbaka har jag haft problem med kronisk nästäppa och andfåddhet. För ca fem år sedan började jag få lite problem med axeln fick ont i infra spinatus och teres minor så fort jag försökte köra någon övning som involverade dom musklera. Hade även dommningar i höger arm. För fyra år sedan började det riktiga helvetet, började med ett STARKT tjutande ljud i örat, vart helt varm över bröstkorgen och fick yrsel. Jag kände mig helt svimfärdig, hjärtat rusade. Jag åkte till vårdcentralen fort som fan, dom konstanterade att mitt blodtryck var skyhögt och min hjärtfrekvens låg på 180 det är väl nära maxpuls för mig som då var 40. Vart skickad till sjukhus där dom konstanterade att jag hade låga kalium nivåer. Det närmaste året efter det var ett helvete med återkommande panikattacker, trode efter den första händelsen att det var något fel på hjärtat. Har efter den här händelsen haft problem med bröstsmärtor, anfåddhet, yrsel och matthet, muskelsvaghet. Vissa problem som dommningar har blivit värre med tiden. Det spred sig först till stortårna och nu nyligen till hakan och kinden på vänster sida och andra armen. Har sedan fyra år tillbaka blivit överkännslig för koffein, blir jätte dålig när jag dricker en kopp kaffe. Jag har blivit löjligt stresskänsslig, sexlusten kommer och går som den vill (har gått hos endokrinolog för det) Har problem med sömnen (piggnar alltid till vid 10-11 tiden på kvällen oavsett hur trött jag är, innan kl 2 på natten är nästan omöjligt att få någon bra sömn. Går jag upp tidigt så kraschar jag nästan alltid på eftermiddagen och sover ett par timmer, sedan blir jag pigg igen. Skulle jag somna tidig en kväll så vaknar jag snabbti igen. Ibland när jag går långa promenader i snabb takt så får jag som en öm klump i halsen precis ovanför halsgropen, och det senaste året har jag haft ont under fötterna (fotdynorna) Det där är väl inte allt men jag fick nog med det mesta. Har gjort en del läkarundersökningar för att komma till botten med mina problem bla ett tiotal ekg, ultraljud av hjärtat. Arbetstest för hjärtat. Där dom inte hittade något. Har gjort allergi och atma test och lungröntgen utan att ha hittat något. Min hormonvärden har visat på lågt testosterone och en sköldkörtel som svänger lite i värdena men är fortfarande inom referensvärdena. Har magnetröntgat min axel, nacke och bröstrygg. har svagt buktande diskar på flera ställen och kanalen där nerverna går är lite trång på ena sidan. Är så trött på att jämnt må dåligt och att behöva oroa mig för vad det är för fel på mig. För något är fel …… säg nu bara inte att det är panikångest. Någon som har liknande problem ? eller finns det någon påläst som kan se någon koppling mellan mina symptom ?
Glömde skriva att en neurolog kollade några av musklerna i nacke/axel och rygg. Stora ryggmuskeln på vänster sida hade nästan ingen nervkontakt och detsamma gällde för infraspinatus och teres minor på höger sida. Hoppas någon har något ide om vad det kan vara för fel
Problem med nacke och axlar kan mycket väl leda till yrselanfall och domningar och yrselanfall kan i sin tur leda till att man hamnar i panik och utvecklar ångest med hög puls och rusande hjärta. Fick du aldrig fysioterapi och massage för dina rygg och nackproblem? Dina röntgenbilder är ju inte i ordning. En osteopat skulle kanske kunna hjälpa dig. Vad gäller dina sömnproblem måste det ju inte ha ett samband utan antagligen har det helt andra orsaker. Kanske du skulle kunna besöka en sömnskola? Där skulle dom säkert kunna kolla upp dina sömnproblem mer ingående. Har ingen kollat upp eventuella näringsbrister som t.ex järn, b12, folat, D-vitamin osv?