Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 1766 ggr
Katniss
0

BMI på 17,4

Är ett BMI på 17,4 väldigt lite?

R.I.P. Anton 💔

noraa
0

nej det räknas som måttlig undervikt.

Katniss
0

#1 Okej :)

R.I.P. Anton 💔

Karmatarerskanise
1

I mina mått är det väldigt lite. Det är ju undervikt!

Katniss
0

#3 Underviktig, ja det vet jag. Har varit underviktig sen jag var fyra.. Ville bara kontrollera så att det inte var föör lite :)

R.I.P. Anton 💔

VildaVittra
4

Är du kvinna, äter normalt, mår bra för övrigt och har mens kan det vara din egen normalvikt eftersom du varit så sedan du var barn. Har du inte mens fastän du gått igenom puberteten eller mår dåligt (som sämre immunförsvar eller ledvärk osv), så väger du för lite och behöver lägga på dig.

Men ja, 17,4 är riktigt lågt på BMI-skalan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Stallmima
0

Det finns en bmi-skala för vuxna och barn. Googla på detta kan du skriva in dina uppgifter (vikt och längd) och få ett hum om hur du ligger i skalan

Katniss
0

Gammal tråd jag vet xD #6 Jag kollade på rätt bmi-skala ja :) 164 cm och väger runt 45-46 kilo..

R.I.P. Anton 💔

Namiko
0

BMI är inte helt tillförlitligt, Man kan ha ett lågt BMI och ändå vara normalviktig, samma sak åt andra hållet, man måste gå efter hur man ser ut och hur kroppen mår. Själv är mitt normala BMI 17.4 (166cm och 48kg) och jag är inte underviktig förrän jag kommer under 17.1. Så stirra dig inte blind på BMI och hur mycket du väger, se hur din kropp ser ut istället och känn efter hur den mår.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.