Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 909 ggr
[Lollo 97]
0

Började typ krampa

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig.

Men i tisdags eftermiddag satt jag ute på rasten i skolan och kollade på när några spelade pingis. Kände plötsligt hur det började dra i kroppen. Blev värre efter en 20 minuter och hela kroppen började dra ihop sig och göra ont. Alltså det syntes när musklerna drog ihop sig och jag skakade och det gjorde ont. Så jag fick ju självklart panik. Satt tillsammans med en kompis (Är 13 år) som höll mig sällskap under tiden tills det att det kom en lärare som kunde sitta hos mig och försöka hjälpa mig på ett eller annat sätt. Under tiden detta hände var jag lite förvirrad. Mentorn som var hos mig under resten av tiden tror jag fick lite smått panik också då hon inte visste vad hon skulle göra. Provade även att ställa mig upp när kramperna börjat avta lite, höll på att ramla och det gjorde ont att gå också, men vi letade efter en skolsköterska för jag ville inte att hon skulle ringa på ambulans då vi pratat med min mamma innan också och hon ville att vi skulle göra det om det inte gav sig. Detta höll på under ca en timme. Så jag var ju helt slut efter åt, hade svårt att gå och har ont fortfarande i musklerna sen detta hände i tisdags då.  Var till läkaren igår men han kunde inte heller ge något bra svar på detta, har lite panik då jag är orolig att det ska hända igen, musklerna drog ihop sig lite idag med men absolut inte på samma sätt som i tisdags. Vill aldrig uppleva detta igen, men skulle jag göra det så vet jag inte vad jag ska göra, kan ju dyka upp när som helst.

Är nog väldigt svårt att svara vad det skulle kunna bero på, men är det någon som har varit med om liknande eller så? 

Varken jag eller lärare vet hur vi ska ta oss till om det skulle hända igen.

[Ruffsetuss]
0

Se till att din Mamma tar dig till en neurolog som kollar upp varför du krampar

OlgaMaria
0

Verkar konstigt om läkaren inte gjorde något mer… du borde få gå igenom en utredning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lollo 97]
0

Har hänt idag igen :/

Satt på matte lektionen och musklerna i benen och nere i ryggen började dra ihop sig. Jag fick lite smått panik då jag inte denna gång heller visste vad jag skulle göra. Sa inte till läraren heller men fick en konstig blick. Jag ville säga att jag var tvungen att gå ut, men visste inte riktigt vad jag skulle säga.

Kunde heller inte äta någon lunch pga skakandet i kroppen.

Får nog bli en tur till vårdcentralen eller nåt :/

Zepp
1

En gång är ingen gång.. två gånger gör att man börjar bli orolig!

Prata med dina föräldrar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Lollo 97]
1

Min mamma ringde sköterskan förut (Är på sjukhuset ofta annars också pga min reumatiska sjukdom), jag visste inte att hon ringt henne förrens hon började fråga mig grejer.

Så jag kommer att få åka till vårdcentralen och ta prover och ta EKG.

[Ruffsetuss]
0

Det låter bra att de ska utreda vad som orsakar dina kramper , var rädd om dig 😊

OlgaMaria
0

Det kanske kan hänga ihop med din reumatiska sjukdom på något sätt. Hoppas de hittar ett svar!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus