Myggbett?
Vet inte om jag skriver på rätt sida men gör ett försök! Har precis kommit hem från Grekland och under resan fick jag flertalet bett på benen under nätterna. Dom ser ut och är som myggbett, men det har blivit fler sen jag kom hem?! Har setat och sökt och det finns ju massor av olika orsaker men anledningen att jag skriver här är för min rädsla att det ska vara larver.. Jag vet att jag är väldigt nojig men min mormors bror har haft det efter en resa så vad gör jag?? Bokar tid till läkaren? Dom lär ju tro att jag är galen😂
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Var sitter betten? Är det flera som sitter på rad eller är de utspridda ?

De är utspridda och det konstiga är att det blivit fler när jag kommit hem!
Sajtvärd på degus.ifokus
Min tanke är att det kan vara sänglöss. Men det är ju en loppa och de brukar oftast bita tre bett på raden.

Just eftersom att du fick dem under natten. Sänglössen följer även med i kläderna så du har säkerligen tagit med dig några kompisar hem i så fall. Jag fick detta när jag var i Namibia och då la jag bara in alla mina kläder i frysen och sprejade sängen med något insektsmedel så blev jag av med dem.

Ber om ursäkt för ofräscha bilder men här är bara några av alla bett, på ena foten! Dom blir större och kliar förjä*ligt!
Sajtvärd på degus.ifokus
!
Sajtvärd på degus.ifokus
!
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag har varit en hel del kring medelhavet och alltid sett ut sådan på benen när jag kommit hem😉 Det brukar gå bort efter en tid.
/Maria
Det syns inte på bilderna men det är vitt i mitten av den röda "ringen" runt! Så jag är bara nojig alltså?xD
Sajtvärd på degus.ifokus
Ser ut som bett av något kryp. Att det blir större tror jag är för att "svullnaden" börjar lägga sig och börjar försvinna. :) Varför de blir fler vet jag dock inte.
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Om det skulle vara larver så borde man se en öppning, en prick i toppen eller så. Ser ut som vanliga insektsbett. Ge det några dagar, blir de inte bättre då så kan du alltid kolla upp det.