Missfärgade tänder
Har ni några tips på hur jag själv kan åtgärda missfärgning på tänderna? Det kan vara te som är boven. Jag är inte rökare.
Tandhygienisten kan polera dem. Du kan prova själv med en blandning av bikarbonat och salt. Annars blir det till att köpa tandblekning, finns på nätet.
Finns tandkräm speciellt mot missfärgningar. clinomyn (?) har jag för mig att den heter, finns på vanliga mataffärer.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Som Sindri här ovan skriver så kan du polera tänder hos tandläkaren. Hygienist eller tandsköterska(pluggar till detta och lär mig nu :D) brukar göra detta!.
De polerar med tandkräm med slipmedel i. Det finns 3 olika grader med "sliptandkräm", så de kan hjälpa dig att komma fram till vilken grad du behöver för dina tänder med. :)
Vill varna lite för att slipa / polera tänderna för mycket. Försök istället med kokosolja blandat med bikarbonat och ev lite myntaolja
/Désirée
Tack för tipsen. Att tandläkare, tandhygienist gör det vet jag. Tandläkaren brukar ta bort tandsten. Men jag tänkte mej ngt man kan göra själv mellan tandläkarbesöken.
Har ett inlägg försvunnit? Någon skrev om bikarbonat tror jag det var.
Det var jag som skrev om bikarbonat och kokosolja i inlägg nummer 4
/Désirée
Ja? Men stod det inte ngt om salt oxå? Kokosolja har man ju inte hemma. Däremot mandelolja.
Det var ett inlägg lite tidigare än ditt.
#7 Inga inlägg är borttagna så du kanske läst det någon annan stans?
/Maria
Kokosolja finns i stort sett i alla livsmedelsbutiker, så det är lätt att få tag på. Ofta säljs den smaklösa i små plasthinkar till ett något lägre pris. Den enda sorten som bör undvikas är den i de fyrkantiga silverpaketen. Salt slipar tänderna, bikarbonat har en viss blekande effekt.
/Désirée
#7 det står om salt i inlägg #1
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Titta där är det ju, det låter som det enklaste sättet. Tack!