Öka dosen av Levaxin
När kan man börja öka sin dos av Levaxin? Jag har ätit 25mikrog i 1 månad nu och känner fortfarande ingen skillnad, min läkare sa att man ska va försiktig med att öka dosen men nu har det ju ändå gått ett tag o jag fortfarande inte känner nåt, kan det va lagom att börja öka nu då eller ska jag vänta ännu längre?
Ojdå det kan ta många månader innan du känner av någon skillnad. Har du ätit levaxin i en månad så bör du ha fått en tid att komma och lämna nya blodprover ganska så snart. Jag började visserligen på 50 men jag märkte ingen större skillnad förrän efter 6 månader tror jag? Det blev visserligen litelite bättre men det tog lång tid innan jag mådde nästan som vanligt igen. 1 månad låter inte mycket alls men det bästa du kan göra är faktiskt att höra med din vc.
Jaha det är så ja. Jag tänkte jag skulle ringa VC imorgon av andra skäl så kan väl passa på att fråga om det då :)
Fick du inte en tid för återbesök redan från början? I vanliga fall brukar de höra av sig när man förnyar receptet men i början så kollar man givetvis att dosen är ok innan det har gått ett helt år :) Så jag fick en tid för återbesök direkt efter att jag hämtat ut mina piller.
Nej doktorn sa bara att det va jag som skulle höra av mig men minns inte när jag skulle göra det :/
#4 Låter väldigt oseriöst. Självklart ska man ju se så att det stämmer när det är en ny behandling och inte 5 år senare.. Har dock egen erfarenhet av att man får vara på dem annars händer det inget tyvärr. Annars kan du ju bara boka in en tid om någon månad eller så =)
Det är ju inget som du kan mixtra med själv utan det måste ju läkaren avgöra på beskrivningar av vad du berättar om hur du upplever dit dagliga liv med tabletterna och sen skall ju blodprov tas.
Det har varit många gånger jag funderat på att både öka och sänka mina doser av Levaxin men jag har ju varit tvungen att ringa och beställa tid och pratat med läkaren. Oftast finns det inget som visar på något fel utan det kanske är något annat i min kropp som spökar. Att vara kvinna ställer ju till det extra p. g. av alla våra hormoner.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Man ska absolut inte laborera med Levaxin själv. Det måste doktorn avgöra med hjälp av blodprov. Konstigt att det inte bestämdes redan från början att du skulle göra ett återbesök. Som jag lärt mej är det känsligt för hjärtat om det blir för mycket/litet Levaxin. Ring doktorn för tid!