Mystiska utslag
Det började för cirka tre månader sen. Jag satt vid datorn vid mitt skrivbord och kände hur det började klia på benet. Kollar ner och ser att det är rött och stora vita prickar. Jag skulle kalla det nässelutslag. Det hände oftare under veckornas gång. Men bara när jag satt vid datorn eller låg i sängen. Vi bytte tvättmedel. Vi skrubbade hela skrivbordet. Utslagen fortsatte komma. Men bara på mitt rum. Det är inte som att jag tänker på att de ska komma. De kommer plötslig. Nu la jag mig i min kompis säng för första gången och fick utslag på låret. Det konstiga är att det kommer bara 2-3 utslag åt gången på små områden. Bara på bara armar och ben. De försvinner efter 10 minuter. Frågat läkare om det men båda var clueless . Tänkte göra allergitestet. Men är rädd för att jag kommer få leva med dessa utslag och inte veta vad som orsakar dem. Min fråga till er är: har ni upplevt något liknande?
Hej! Kan det vara något i ditt rum du inte tål? Någon krukväxt, något på skrivbordet som tex en penna eller lim? Mögel i väggen? När jag var yngre fick jag ofta nässelutslag. Speciellt när jag 1 - satt längst fram i klassrummet - visade sig vara allergi mot lösningsmedel i pennan fröken skrev med på blädderblicket! 2 -hemma hos en viss kompis - visade sig vara allergi mot färgämnena i det polska godis hennes polska mamma bjöd på. 3 - tomater - men bara om jag var förkyld. Dessa samband var inte så lätta att identifiera, men det kan ju finnas liknande samband i ditt fall! En bekant har köldallergi och får nässelutslag när det är kyligt ute, av att bli lite kall efter ett bad. Har du sett något liknande samband? Hoppas du hittar vad du inte tål! Med vänlig hälsning, Hennah