Mitt ben domnar
I fredags satt jag och kollade på film och kände att jag hade som en liten, liten knöl på låret, så jag började pilla på den då jag trodde det var en finne. Igår kväll när jag skulle duscha så skulle jag klia mig på låret och då gjorde det ont på den fläcken, så jag kollade och då hade det blivit en blå, grå aktig fläck där och det var svullet runt om, och rött. Var inte så orolig över det först men under natten till idag har mitt ben börjat domnat, började domna redan lite lätt igår kväll men nu orkar jag knappt lyfta på benet utan lite extra ansträngning. Det är lite svårt att gå med benet också. Det är lite stelt, domnar som sagt, och sticker i det.
Min mor nämnde blodförgiftning igår, tror inte det är det. Gick in och läste lite om blodförgiftning men har inga symtom på det precis. Såg en bild som liknande fläcken jag har på benet när jag var inne och läste om det.
Men läste på vårdguiden idag och då stämde diskbråck in ganska bra. Har haft problem med ryggen under ca ett år. (Pga sjukdom), har haft 3 ryggskott inom 4 månader) Ryggen liksom glappar och benen kan ibland vika sig under mig.
Ring sjukvårdsupplysningen för det är inte normalt att ditt ben är avdomnat samtidigt så kan det bero på din dåliga rygg.
Fläcken däremot är ju mysko.
/Maria
Kan det vara borrelia med den där fläcken?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2 Kan kanske vara så, kunde ju ha varit en fästing då jag är ute i gräs och håller på mycket och har inte haft en fästing på mig bara en gång. Får nog kolla upp det.
Tack för svar :)
#3 Bäst att göra det! 🙂
Även om det skulle vara borrelia har du ju upptäckt det snabbt och kan få behandling.
#5 Det är svårt att svara på vad det är. Borrelia kan man ju få utan att man ens märkt att man haft en fästing.
Hur är det med domningarna? Har du ringt sjukvårdsupplysningen?
/Maria
#6 Blir bättre med domningarna om jag rör på mig en längre stund, har även fått som huggande värk i hela benet. Har värk i knän annars men detta är något annat.
Har inte ringt än.
Jag tycker du ska ringa snarast.
/Maria
Tycker jag också, det är inget att vänta på.