Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2947 ggr
AnonymBert
0

Svimmade nästan?

Vet inte vilken grupp jag ska skriva i så jag skriver här,

Jag gäspade precis och höll på svimma. Händer mig hela tiden, typ om jag sträcker på mig eller nyser eller anstränger mig på något liknande sätt så svimmar jag nästan. Vad kan det bero på?

Maria
0

Vad menar du med svimmar nästan?

Det kan ju vara så att du får blodtrycksfall.

/Maria

Rumblebee
0
[Devya]
0

Det kan bero på lågt blodtryck eller något knas på nacken. Svårt att säga bara så här men definitivt värt att kolla upp det här.

[Melbun]
0

Låter lite konstigt att det sker så ofta om du nyser eller sträcker på dig? Händer mig i perioder men då oftast när jag ställer mig upp om jag suttit, behöver dock inte vara särskilt länge men just att jag reser på mig. Har man otur så kan man ju landa illa. Har själv krossat ett paraplyställ en gång och så fick jag en fin blåtira när jag slog i en bokhylla med ansiktet :P Väldigt obehagligt så det kan ju vara värt att kolla upp!

Elsaharr
0

Är det som blodtrycksfall? Det får jag ibland när jag går ur en bil och ställer mig hastigt t.ex.

Zingo ;D

AnonymBert
0

Jag tror inte det är blodtrycksfall, för det händer bara när jag gör något litet, som nyser, gäspar, sträcker på mig osv.

Maria
0

Kan du förklara hur du känner dig när du nästan svimmar? Blir du yr? Mår du illa? Svartnar det för ögonen? Hur länge varar det?

/Maria

Scorpio97
0

Jag kan få så ibland när jag sträcker på mig, på mig är det just blodtrycksfall. Får det oftare när jag sträcker på mig än när jag reser på mig plötsligt.

//Jessie

AnonymBert
0

Det svartnar för ögonen, blir yr och mår illa.

Maria
0

Då kanske du ska göra ett besök på vårdcentralen för det är omöjligt att gissa vad det är mer än blodtrycksfall.

/Maria

AnonymBert
0

Har bokat tid

Maria
0

Bra. Du får skriva och berätta vad de sa.

/Maria