Konstiga naglar
Detta var något som verkar vara samma http://www.hemmetsjournal.se/Experterna/Vara-experter---Installningar/doktorn-helge-lofberg/Varfor-har-jag-rafflor-pa-naglarna/
Ditt nagelband ser inte bra ut alls, du borde nog försöka trycka tillbaka dem.
Troligen är det något med nagelroten som har ojämn tillväxt
Tackar för svar, har läst. Stämmer det som står får jag fortsätta leva med det :-) Tydligen ärftligt, men jag vet ingen i min släkt som har likadant. Enligt artikeln ska man inte peta på nagelbanden utan låta dem vara, så då har jag gjort något rätt, förhoppningsvis :-)
#1 varför ska man egentligen trycka tillbaka nagelbanden?
Har ingen aning. Ser snyggare ut, kanske?
Förlåt, det var ju inte mej du frågade.
#2 jag erkänner att jag bara skummade igenom texten ;)
Och jag är uppvuxen ed att hålla nagelbanden lite inpetade. Men efter en tur på Google så är det mest för att nagellacket ska hålla bättre när man få bort cuticlen, som är den döda huden som dras med ut från nagelbandet när nageln växer. Och för att det ser finare ut (tycker vissa)
Men om du har väldigt tjock nagel kanske du kan testa polera den? :)
Fingernaglarna är tunna och sköra, så det är nog inte det bästa att göra. Tånaglarna kan man ju fixa till sommaren med lite polering, ser ju snyggare ut. Tack för tips!
Tror du att det skulle kunna vara psoriasis?
Visste inte att man kunde få det på naglarna. Ska kolla på nätet. Tack!
Man får det under naglarna egentligen. Värt att kolla fast jag tycler inte det liknar set.
kanske någon form av svamp eller näringsbrist?
Har kollat runt och det som verkar stämma är det outlawly pekar på med sin länk. Inget att göra åt saken, man får gilla läget :-) Tack alla goa för svar!