Ser suddigt och blir yr
Hej!
Ibland när jag anstränger mig och ibland annars också blir jag yr i huvudet och börjar se suddigt. Ibland har det känts som om jag bara ska kollapsa. Ibland när det blir såhär så blir jag typ andfådd. Är väldigt stel i nacken pga sjukdom. Det knakar och strålar osv. Kan det vara orsaken, eller skulle det kunna vara något annat?
Prata med din läkare.
/Maria
Hur ska vi kunna veta det? Vi vet ju inget annat än d lilla du just skrivit och tror inte direkt någon av oss här är läkare och inte ens en sån skulle kunna svara dig på den knapphändiga informationen.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ja, det skulle kunna bero på nacken, men vi kan ju samtidigt inte utesluta att det beror på något annat.
Osteopater är bra på den typen av nackbesvär.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag tycker definitivt att det är något som du borde kolla upp då du nämner att det kommer när du anstränger dig och att du blir andfådd samtidigt. Det skulle ju kunna vara allt ifrån näringsbrist, till dålig hållning till något helt annat.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Det beror kanske på din grundsjukdom?
/Maria
Såg i tidningen idag att vaccination med Gardasil kan ge sjukdomen POTS med symtomen yrsel, andfåddhet och svimningar. Vaccinerad?
du behöver kolla upp detta med läkare och sedan alternativt gå till kiropraktor eller osteopat.