Hälsosam mat till skolan
Vad kan man ha med sig för hälsosam mat med sig till skolan?
Som inte behöver värmas upp.
(äter inte kvarg, lök & kål av olika slag).
Olika sallader är jag trött på :)
Inga stora måltider utan något enklare bara :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bröd av olika slag med "matiga" pålägg som kokt ägg kanske? Grönsaker kan man ta med vid sidan om, tomat, morötter.
Makrill i tomatsås, med ägg till mättar bra också.
Potatissallad och kallskuret kött till?
#1 Makrill och ägg brukar jag ha till frukost på macka ibland :) Macka är dock inte så hälsosamt tyvärr.
Vill ha mer lättare lunch typ :)
Paj?
/Maria
#3 Äter dessvärre bara paj varm :(
Pasta med tillbehör kan ju ätas kall, fast nyttigt är det ju inte. Inte om du äter lchf iaf.
#5 Äter inte LCHF nej 🙂
Ja jag försöker att äta pasta max 1-2ggr/vecka :)

Kyckling.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#7 Ingen bra kylförvaring tyvärr. (litar inte på folk med gemenamt kylskåp). Kyckling och skaldjur är jag supernojjig med nämligen :/
Drickyoghurt?
/Maria
Mitt tips är att kolla upp bentos, tex just bento
Bento är en japansk matlåda som är tänkt att ätas rumstempererad, just bento har dessutom många nyttiga, mjölkfria och glutenfria recept
l'm back
#10 Engelska är dessvärre inte min grej :(
#12 Inte på plattan eller mobilen 😕 sitter där mest.
#13 Då du väl sitter vid en dator kan du ju kolla upp det. Det låter nämligen som det du söker även om såklart inte alla recept funkar och vissa kanske du får byta ut några ingredienser på men det är ju så att laga mat.
l'm back
#14 Se när jag får tillgång till dator.
Jo så är det ju :)
Men du kanske kan förklara vad det går "ut på", vad man brukar äta där i länken? =)
#15 Det är mat (japansk vardagsmat traditionellt men just bento har flera "västerlänskiserade" recept) som är anpassad till att ätas rumsvarm som man äter i Japan till lunch.
När man läser runt lite lär man sig att anpassa det till svenska råvaror. Jag åt bento till lunch ett tag då jag studerade, en favorit var majsplättar, gärna med tex banan el jordgubbe (jag har ett gluten och mjölkfritt recept)
l'm back