Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1413 ggr
bellisan
1

Annat än hypotyreos?

Kan dom här symptomen betyda något annat än hypotyreos? Illamående (nästan varje dag) Yrsel Konstant huvudvärk Svårt o ta djupa andetag händer rätt ofta Frusen Alltid trött Hård/lös i magen inte däremellan Andningssvårigheter Avsaknad aptit eller ökad det varierar Lätt andfådd Torr mun Slö Orkar inte göra saker ibland så blir sängliggandes Feberkänsla (nästan varje dag) Koncentrationssvårigheter Kan nt anstränga mig mycket blir då yr o trött Konstant hosta Orolig mage Vet inte om dom här är symptom men: Har även fått kliande utslag i gommen som dyker upp ibland Torr hud under ögonen som är röd och kliar Hjälp mig snälla

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Leramani
0

Ja det skulle kunna vara t ex hyperparathyreoidism.  För att få veta behöver du ta lite prover. Gå till vårdcentralen.

De Lapsus Resurgam

Maria
0

Det är omöjligt att gissa  utan ett besök på en vårdcentral där du får tala om dina symtom och de kan ta prover på dig.

/Maria

bellisan
0

Har varit på vårdcentralen men dom har slutat hjälpa men ska till en ny läkare om typ 10 dagar

• Paul Walker
Maria
0

Hur menar du slutat hjälpa? Har de tagit prover på dig överhuvudtaget?

/Maria

bellisan
0

Dom tog prover för 3 år sedan som visade underfunktion av sköldkörtelhormon men när jag var där för ett år sedan typ och sen för någon månad sedan så visade det normalt och istället för att ta andra prover än sköldkörtelprover så skiter dom i det o säger att jag ska börja på någon sport hahahaha. Men jag bytte läkare efter det och ska dit på måndag näst nästa vecka

• Paul Walker
Maria
0

Då får du skriva och berätta.

/Maria

bellisan
0

Inte så lönt då dom bara tror att man är lat…. men ska se till att min nya läkare tar detta seriöst

• Paul Walker
[Melbun]
0

Ja du får stå på dig. Mina värden har hoppat en hel del men jag har ändå en underfunktion i sköldkörteln. Förstår inte varför du inte fick behandling för 3 år sedan? Det sätts ju in rätt omgående. Tänk på att det är otroligt dåligt för kroppen att vara i ett sådant tillstånd. Vet hur vc är dock, ville boka ett besök för några veckor sedan och det första jag kunde få var i slutet av oktober. Och då med en läkare som antagligen inte hade någon aning om vad han gjorde på läkarutbildningen :P