Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 2759 ggr
Fridaaaa
0

Bra mot illamående?

Mår så fruktansvärt illa, smått panik :(
bra mot illamående?
Ej ingefära mår jag mer illa av :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Vitpepparkorn, vet dock inte hur det funkar när man redan mår illa. Postafen åksjuketabletter är bra annars.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
1

Åksjukepiller och ingefära är de enda kurer jag kan komma på som inte är på recept. Kanske dricka Samarin.

Det bästa är ju annars att kunna spy för då lättar ofta illamåendet.

/Maria

[Devya]
0

Det där beror väl lite på vad som är orsaken till illamåendet. Har du ätit för mycket, för litet, har du ätit något dåligt eller kom det bara sådär annars från ingenstans?

[Devya]
0

#2 Håller med. Jag har fått göra så ett par gånger. Det är det mest effektiva sättet att bli av med illamåendet snabbt.

Fransu
0

Saltlakrits funkar på mig eller smutta på cola eller knapra på något salt, typ salta kex eller chips. Det är vad jag brukar ta till vid illamående. Novalucol tycker jag också funkar bra. Hoppas du snart mår bättre!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

NoEnd
0

Mariekex, rån, is och frisk luft brukar fungera för mig! Mår du ofta illa?

Fridaaaa
1

#2 Spyfobi så spy är inget alternativ :/

#6Känslig mot gluten, så måste vara glutenfria kex i så fall :/
Frisk luft har jag, öppet fönster 👍
Nja kommer i perioder. 

#3 Kom smygandes under förmiddagen, och sitter i :( Vet inte varför jag mår illa. Ätit lite frukost och lite lunch,men inte fått i mig så mycket pga illamåendet :(

Maria
0

#7 Har du kunnat äta lite både till frukost och lunch så verkar det inte vara det mest akuta illamåendet.

Kanske någon magkatarr som spökar.

/Maria

Fridaaaa
0

#8 Inte just när jag åt men kom sen :/ Blivit värre och värre. Åt en halv macka till frukost och en halv macka till lunch, är allt, mellan 8 och 11 ungefär :/
Mår skitilla nu :/

Har spyfobi med :(

[Devya]
1

#9 Låter som om du inte har ätit särskilt bra. Se till att få i dig någon vettig mat.

Fridaaaa
0

#10 Har inte kunnat ätamer för jag har varit nära på att spy om jag försökt äta meridag :/ Är därför :/

Maria
2

#11 Då är det bättre du låter bli att äta. Det är ingen fara alls. Se bara till att få i dig vätska.

/Maria

Fridaaaa
0

#12 Försökt dricka vanligt vatten.

Maria
0

#13 Det är bra det.

/Maria

[Devya]
0

#11 Du borde skaffa sådan där energi grapefruktsockers tabletter eller vad de nu kallas. De smälter typ direkt i munnen.  De har jag ifall om jag inte hinner äta ordentlig mat i tid, annars blir jag illamående och kan inte äta fast jag försöker.

Fridaaaa
0

#14 Går segt då jag inte gillar vatten egentligen. Men får gå, enda vettiga jag har att dricka just nu :/

Fridaaaa
0

#15 Druvsocker menar du? Ja jag har ingen möjlighet att köra iväg pga illamåendet :(  Illamåendet började redan innan frukost, åt ca 45-60 min efter jag stigit upp vilket jag brukar göra :/

NoEnd
0

#17 Kan inte din Sambo köra?

Fridaaaa
0

#18 Han kommer inte hem på flera timmar :(

[Devya]
0

#17 Tja, om du inte har någon möjlighet att göra något av de förslag vi har gett så är det bara att vänta ut det. =/ Hoppas att det går över så snabbt som möjligt. Aldrig trevligt att må illa.

Fridaaaa
0

#20 Nej svårt bara :( Speciellt med fobin, "spär" på det hela med liksom även fast jag försökter tänka på annat :/

Maria
0

Nu är det ju ingen fara med uttorkning efter som du inte kräks eller har är lös i magen och dessutom har fått i dig lite att äta.

Drick i små klunkar men ofta. Annars så får du bara avvakta.

/Maria

Fridaaaa
0

#22 Halvkass mage :/ 
Får göra det,hoppas att det hjälperoch att det går över snart :(

Fransu
0

Mår du bättre idag?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
2

Ja idag mår jag bättre 🙂

Fransu
2

Härligt! 🙂