Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1566 ggr
hannaj98
0

Värk nästan överallt?

Jag vet inte vad det är med mig, jag vaknade i morse med värk i i princip alla muskler känns det som. Det känns lite som väldigt stark träningsvärk men jag har inte tränat eller gjort något som kan ha gett mig sådan här träningsvärk. Mestadels gör det ont i armar, lår mage, rygg, bröstmuskeln och axlarna. Det gör ont för minsta lilla ansträngning som när jag vänder på mig i sängen. Någon som vet vad det kan vara?

Maria
0

Någon förkylning eller influensa som kanske är på gång? Eller kanske du har spänt dig i sömnen.

Går det inte över så ska du givetvis ringa eller söka vård.

/Maria

OlgaMaria
0

Ja en förkylning kan kännas som värk/ömhet i typ hela kroppen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

hannaj98
0

#1 Inte som jag märkt av på annat sätt ännu iaf, men det kanske är på väg. Spänt mig i sömnen kanske också är möjligt men känns konstigt att jag lyckats spänna mig så extremt när jag sovit hemma i min säng som vanligt. 

Jag brukar för övrigt alltid ha problem med extrem stelhet och värk i nacken och övre delen av ryggen, ibland hela ryggen, men aldrig i andra muskler utan anledning.

OlgaMaria
1

Min pappa har också problem med extrem stelhet. Han blir bättre av att ta magnesium varje kväll.

hannaj98
0

#4 Jag tar redan magnesium varje kväll pga rekommendation av min massör men tyvärr gör detta ingen märkbar skillnad för mig :( 

Det verkar inte vara någon förkylning/influensa då jag fortfarande inte märkt några symptom.

NiklasTyreso
0

Tror oxå det är någon form av virus. Det är inte alla virus som ger influensasymptom.

Fingerprints
0

Tror också det är influensa på g… Krya på dig!

Regnbåge

OlgaMaria
0

#5 Vilken form av magnesium är det och vilken dos?

IaMiaMaria
0

En förkylning kan ge många symtom, som tex värk och ömhet/stelhet i kroppen. Du behöver inte bli snorig och få hosta. Men om du känner dig hängig och har feber så kan de va influensa också. Eller är du stressad nu? Om du inte brukar ha så här och det går över inom nån vecka och du inte får hög feber så är det väl bara kroppen som säger att den behöver vila en stund.

Hoppas du blir bra snart.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.