Bröstsmärtor!!
Har senaste dagarna haft migränproblem vilket jag utan effekt har fått naproxen mot. Igår började jag svettas nå hemsk.
Sedan imorse har jag haft ont i vänster bröst till och från, som en stickning som gör ont. Både vid rörelse och vid vila. Under em/kväll har detta förvärrats.
Känner mig pigg och sådär idag. Men har senaste tiden varit mycket trött och mått dåligt. Är svag i händer idag, känner ej av någon förkylning.
Någon som kan komma på något?
Min kompis/fd sambo tkr akuten men jag känner mig ju pigg i övrigt?
Snabbt svar önskas.
Ring 1177, vårdguiden. Du kan ringa dygnet runt och får prata med en sjuksköterska. Dom kan ge dig råd 🙂
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Ring 1177 som föregående skriver. Gör det genast och gör som dem säger!
Du kan mycket väl ha en pågående hjärtinfarkt just nu så se till att få dig bedömd av kunnig sjukvårdspersonal istället för att fundrea för dig själv och här!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Kan vara värt att säga att jag är 18 år.
Ska ringa genast!
Just att du har ont vid både vila och ansträngning är en signal på att det kan vara allvarligt. Och att känner dig svag i händerna förstärker den signalen. Ring 1177 omgående!
Även 18 åringar kan faktiskt få hjärtinfarkt! systern till en kurskamrat till mig fick det när hon var 19.
visst det är inte det vanliga och kan lätt missas då det inte anses troligt. Men du behöver undersökas!
Berätta gärna hur det går och vad dem säger. och lycka till! :)
Är det i bröstet som i bröstkorgen eller bröstet som i tutten?
Medarbetare på Skor iFokus
Hur har det gått???