Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2424 ggr
[LoveUnite]1
0

Iskall hela kroppen

Nu är jag här får ännu ett problem, men skriver historiken ifall vissa inte läst mina andra inlägg.

Har kronisk värk i ländrygg området som även svullnar vid låg ansträngning, hälsporre och inflammation i båda fötterna, höger fot har börjat svullna, smärta kan komma i höfterna och båda bakre låren men mest vänstra - 8 månader.

Bröt höger hand, mellanhandsbenet för ringfingret i Januari, nu i 3 veckors tid har jag fått värk i handleden och nu svullnar handen med jämna mellan rum, även handled och fingrar, inte mkt men det syns.

Smärta vänster ovansida nedre arm sedan 3 veckor bakåt, gör endast ont vid tryck.

Och nu detta, i ca 5 dagar vaknar jag mitt i nätterna för att jag fryser, jag brukar vara kall om händer o fötter nästan jämt, alltså iskall, men nu är jag is och jag menar IS kall från topp till tå även mellangärdet, som en isbit, varje morgon skakar jag och kan inte prata för jag är så kall och skakig, men det går över efter ca 1 timme av rörelse, kläder och spolar händerna i varmt vatten.

Men vad kan detta vara?
Normalt?

När jag är i rörelse och blir svettig för jag arbetar är kroppen ändå kall förutom lår och övre armarna samt ansiktet, lättare att säga rumpan, ryggen och magen samt fötterna och händerna är kalla, borde de inte vara varma?

Herreguh, jag minns inte hur det var att vara "normal" längre. =(

Jag sover alltid i pjamas alltså långbyxor och t-shirt samt ullestrumpor, har tjockt täcke, idag har jag tagit en filt så jag har extra under natten.

Förslag vad det kan vara?
Eller är jag bara frusen av mig…

Tjeja
1

Ingen aning om vad som är anledningen till dina besvär och kan tyvärr inte svara på om något är fel på dig. Det måste du gå till doktorn för att få svar på då ingen här kan ställa någon diagnos åt dig. Däremot kan jag säga att jag själv alltid har varit kall på det där sättet hela mitt liv och har plågats av det mycket. Dessutom brukar jag kunna svettas massor ibland fast jag är kall och fryser.. sk kallsvettig. För mig är det oerhört jobbigt att aldrig vara varm nog i mig själv utan alltid behöva värme utifrån någon eller något annat för att bli varm. Utom de gånger jag är sjuk och har feber. Men då fryser jag ju ändå fast man är varm att ta i. Jag har genomgått en stor endokrinisk utredning och läkarna hittade ingen förklaring till mina besvär alls. Inte ens psykologiskt. Så tja… jag bara önskar o hoppas att dina läkare kan hitta förklaring och hjälpa dig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[LoveUnite]1
2

så den här iskalla känslan har försvunnit, måste ha varit hur jag sov, har nämligen flyttat och sedan första natten i nya lgh vilket är mkt mkt varmare så har jag inte fått de iskalla attackerna =)

Gött, för de var riktigt läskiga!