Nån som vet vad detta kan vara?
Jag tror att det är nässelutslag. Har du bytt deo eller tvål eller liknande? Eller haft nya kläder som inte tvättats? Jag kan få så i perioder. Helst om det är varmt eller om jag har en stressig period. Jag brukar ta receptfria allergitabletter så går det bort. Smörj med aloe vera är bra också. Det minskar kliandet.
Ser ut som böjvecksksem. Brukar få något liknande i armvecket.
Då rekommenderas mjukgörande kräm eller kanske kanske att smörja med kortison morgon kväll i några dagar.
Undvik att få deo på den.
Hmm igen ny deo, tvål osv. Men köpte nya träningskläder som jag använt en gång utan att tvätta innan. Ska se om jag har några allergitabletter hemma. Har kortisonsalva hemma, kan det hjälpa tro?
Ska nog testa kortisonen :)
Är benägen att hålla med Jeanette här för detta drabbas jag med av till och från. Har känslig hud…Har baddat sådana här områden med Ioniserat silver och det har visat sig ge resultat omedelbart för min egen del.
Har misstänkt deoderanter för där finns en hel del skit kan jag informera om…sen har vi sköljmedel med helt otroliga doftämnen tillsatta. Har en ytterjacka som hänger i hallen sedan några veckor med ett nytt Comfortsköljmedel i. Det doftar såå gott när jag kommer in genom ytterdörren. Där i hallen sover vovven. Undrar hur han uppfattar dessa doftämnen? Han har varit lite "nysig" det sista, fast inget extra kliande eller så…
Aloe är bra för hudirritationer som brännskador. En morgon vaknade jag med 3 feta rivsår på armen som brände som eld, blodröda och fula som skam. Tvättade med Silver sedan penslade jag med äggvita. Jag blev förvånad av den omedelbara lindringen. 2 dagar senare var det bara små vita spår efter dessa liknande "nagelrevor". Äggvita är hemskt bra där huden gått sönder och hjälper huden bilda nya celler vid brännskador. En utbrott av nässelfeber liknar brännskador i många fall.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Precis sådana kliande utslag får min son av sin mjölkallergi.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Smörjde in med kortison förut, nu är det värre än tidigare! Kliar mer, rödare och knottrigt :(
TS, jag hade något liknande för många år sedan. Det blev värre av kortisonsalva. Sedan visade sig att jag hade herpesinfektion och fick hjälp av en läkare som ställde rätt diagnos (när min underarm började svälla upp) och ordinerade aciklovir. Då gick det snabbt över.
Får man inte blåsor när man har herpes?
TS,
Jo kring munnen, men detta var herpes. Kliande utslag som efter myggbett. Jag läste senare i en medicinsk tidskrift om en patient med herpesinfektion som hamnade på intensiven innan läkarna förstod vad som orsakat hans tillstånd. Så kolla detta med VC. Jag vet inte om man får köpa Aciklovir utan recept.