sertralin krka/mylan
Vet inte vilken iFokus sida jag ska använda när det gäller detta…Sorry om det inte hör hemma här.
Hur som helst!
Har använt Sertralin krka i några veckor nu och har börjat må bättre :]
Idag åkte vi ner för att hämta ut en ny förpackning men på apoteket sa dom något om att jag var tvungen att köpa Sertralin Mylan istället pga vad det nu var
Glömde fråga tanten om jag måste trappa ner till 25 MG i början som det stod att man ska göra på bipacksedeln, eller om jag ska ta 50 mg som jag gjorde med KRKA
Hade precist tänkt börja ta 100 mg om dagen med krka men nu vet jag inte om jag ska göra det eftersom jag fick byta til Mylan…
Det ska väl inte vara någon större skillnda mellan KRKA och Mylan va? Ska man våga ta 100 mg på en gång eller vänta 10 dagar till? Min läkare är på semester så jag kan inte ringa henne.
Det är bara olika tillverkare av samma medicin. Fortsätt med samma dosering eller schema som du fått av din läkare tidigare.
Vad skönt att du mår bättre!
Det är samma medicin och olika tillverkare. Apoteket får inte ge ut annat än det du blivit ordinerat. Då är medicinen enligt plan.
Sertralin är det verksamma ämnet och det är bara olika tillverkare.
Du ska dosera precis som din läkare har sagt.
/Maria
Samma medicin men olika tillverkare. Vissa är billigare än andra men annars är det ingen skillnad :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.