Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1220 ggr
Therese
2015-06-27 03:51
0

Diskbråck

I onsdags var jag hos ortopeden och fick svar på min magnetröntgen, jag har diskbråck och har haft det sen december. Det blir en operation, och ju mer jag tänker på det desto räddare blir jag, har ni erfarenheter av en sådan operation? Det är nedre ländryggen..

Bygden
2015-06-27 05:42
0

Jag opererades för diskbråck 2005 men jag är inte helt återställd, jag fick opereras akut för jag hade ingen känsel nedanför knäet samt en djävuls värk.Men diskbråck är så olika men hur känner du det Therese

[[Boris Sager]]
2015-06-27 06:03
0

Jag har enbart erfarenheter från operatörssidan.

Jag antar att du vill ha från patienter.

http://stockholm.spinecenter.se/sv/operationsinformation/operation-av-diskbrack-i-landryggen

Maria
2015-06-27 13:09
0

Den enda erfarenheten jag har i min närhet är en arbetskamrat som gjort två operationer och de har varit lyckade och han har kunnat återfå full förmåga.

/Maria

Therese
2015-06-27 13:19
0

Min smärta är olika från dag till dag, vissa mornar har jag så ont och är så stel att jag knappt kan ställa mig upp, tar ett tag att räta ut den vid de tillfällena. När jag går blir jag väldigt trött i benet och börjar halta så då felbelastar jag så jag får ont även i höger ben till slut. Ischias.  Fått fruktansvärt ont i hälen för två veckor sen, vet inte om det hänger ihop.
Får otroligt ont på nätterna när jag har ansträngt mig, och en jävla träningsvärk dagen efter. Och då går jag inte mycket, sist tog jag bussen för att hälsa på på mitt arbete och var skit och pannkaka dagen efter..

Ont i höften. Känsligare vid beröring av vänster ben. Jag har känsel men benet kan kännas väldigt konstigt, liksom som att det typ domnar när jag gått en stund.

När jag räknar upp det är det ju en del =/  Jag har säkert glömt en del.. 

#1 Okej, vad jobbigt. Hur har du det nu? Kan du arbeta och ha ett liv ändå?

#2 Jag ska kolla in länken, är klart intresserad av båda sidorna, tack!

#3 Tack! Det behövde jag höra!

Bygden
2015-06-28 06:48
0

Hej Therese ,i dag jobbar jag.Lite knäppt så chansade jag 2010 o startade en egen vvs-firma.så jag jobbar 100% men min fot sover och jag får kramp i bland,sen har jag ingen kraft i höger ben kan typ inte sätta upp höger ben först på en stege då händer inge ting ,men hade jag inte opererats så skulle jag inte varit där jag är i dag

Therese
2015-07-10 23:24
0

#5, vad skönt att du blev bättre!

Jag har en fråga till. Min ortoped skickade remiss till sahlgrenska, han trodde jag skulle få tid för att planera operation inom några veckor. I veckan fick jag ett brev där de skriver att de tagit emot remiss och att jag sitter på väntelista, frågan är om det är väntelista för operation eller för ett samtal.. Vad tror ni?

mongu
2015-07-13 20:24
1

Säg till att du vill använda dig av vårdgarantin. Då kan du få en tid på lämplig klinik snabbare. Men nu är det sommar och mycket planerade operationer ligger nere.

Men jag fick tid snabbt på Spine Center i Göteborg, skulle opererats i Skövde, kan helt klart rekommendera Spine Center.

Gjorde min ryggoperation 2010 en dekompression och steloperation av L4-L4. Bra vård och mycket bra omhändertagande av alla.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!