Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthud
Läst 2154 ggr
Linnea1986
0

Acne besvär

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft besvär med acne i över 2år nu och börjar tröttna på att se ut som en prickikorv i ansiktet på alla bilder och skolfoton :| Har även fått röda fläckar över hela ansiktet nu, ser ungefär ut som acne men de bildas ingen acne liksom, de sticker inte heller ut som acnen gör utan är helt platta lite större röda fläckar. Har haft de i ungefär 4 månader och de försvinner inte :( har testat acne medel men fick allergiska reaktioner av de och svullnade upp i ansiktet (och överallt där krämen hade kommit, händerna alltså) och blev illröd :/ någon som har tips på hur jag ska få bort detta elände?

Linnea1986
0

Ser alltså ut som på bilden över HELA ansiktet, plus på axlar och lite på armarna :(

VildaVittra
0

Det är inte säkert att det är acne alls, utan det kan vara en massa olika saker som exempelvis Rosacea. Så be om en remiss till en hudläkare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Linnea1986
0

#2 Tack för svar :)

abk1991
0

Haft samma problem. Sket i att alla tyckte jag såg ut som en prickikorv och lät de vara. Tvättade ansiktet med tvål bara, morgon och kväll. Tillslut gick de över, men de är klart, kanske att du har något annat än de jag hade

_Fisken
0

Som sagt, ring VC.  Det kan vara snabbt fixat med rätt medicin.

Linnea1986
0

#5 tack tack :)

[Devya]
0

Jag har förstås inte haft lika mycket som du har och jag är fundersam på om det är faktiskt finnar. Om det är acne så behöver du eventuellt någon medicin som du endast får utskrivet av en läkare. Jag skulle inte våga behandla något sådant där på egen hand.

Om det skulle nu vara acne så skulle jag rekommendera lite solljus. Ut och sola med dig litegrann. Det har hjälpt min hud enormt mycket och nu har jag inte en enda finne i ansiktet efter mitt solande.