Tycker ni om att sola?
Nu är sommaren här även om det inte har känts så varmt ännu och solen kommer säkert gassa fram igenom.
Tycker ni om att sola?
Själv är jag gärna ute men har i så fall keps med skärm på mig. När vi har varit utomlands så älskar jag att plocka stenar och snäckor och har vid ett par tillfällen bränt mig på ryggslutet och lårens baksida för att jag gått med rumpan upp😃
Som barn minns jag svedda axlar när man fiskat krabbor en hel dag och då var det inte frågan om att smörja sig eller att någon såg till att man hade t-shirt på sig.
Annars håller jag mig helst i skuggan numera.
/Maria
Nej jag är en skuggmänniska eller "vara ute och det råkar vara sol" människa. Men att ligga och steka klarar jag inte av.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Solen älskar jag men har svårt att ligga och "pressa". Min psoriasis reagerar direkt på sol så jag försöker vara ute mycket och exponera mig. :)
Jag älskar att sola men är en riktig badkruka.
#3 det där med att bada är överskattat. ;)
Jag fullkomligt älskar att bada och då helst snorkla omkring bland stenar och tång men kravet är att det måste vara minst 20 grader.
När vi snorklat utomlands och det varit 17-18 grader så har jag haft en våtdräkt med korta ben och armar och det funkar jättebra.
/Maria
Måttligt. Jag gillar våren och sommaren, vintern gör mig nedstämd. Det är väl trevligt om det är fint väder, men jag är inte en som ligger och steker sig länge i solen. Jag blir ofta lite illamående och får ont i huvudet om jag solar, så det händer inte särskilt ofta. Då förflyttar jag mig till skuggan.
Min pappa dog av malignt melanom, så jag undviker solen så mycket jag kan, inte helt lätt dock när man har en lien "gård" att sköta, så täcker så mycket som möjligt från att brännas. Hatt skulle alla ha på sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag hatar att vara i solen. Mår dåligt. Så jag är en skuggmänniska. Gillar dagar bäst då det är lite molnigt.
Jag är också en av de som blir illamående i solen. Förstå hur underbar denna mörka maj har varit för mig. Jag har kunnat vara ute varje dag<3 Men nu verkar värmen komma, så jag får gömma mig.
Håller med dej Grace. Maj har varit underbar. Precis lagom varmt.
Idag är det hemskt ute så jag håller mej inne.
Till råga på allt med så håller de på att såga ner björkarna här…de som gett sån skön skugga….😭
Älskar soligt och fint väder men avskyr att sola. Håller mig helst i skuggan eller under ett parasoll när jag är ute under vackra sommardagar.
Jobba i trädgården då, gör jag helst tidigt på morgonen eller senare på kvällen
Tål varken värme eller sol särskilt bra. Är det över 20-25+ mår jag rätt dåligt. Brukar ha frysklampar i sängen då och fläkten på, och ändå vaknar jag blöt av svett sommartid. Över 30+ är hemskt. Undantaget är om jag får vara i vatten., så jag bor helst i sjön/havet sommartid. Sen är jag nattmänniska, så jag sover gärna bort dom varmaste timmarna och är vaken på kvällarna istället.
Ligga och sola har jag aldrig förstått mig på, men kan hålla ut en liten stund om jag har någon bra bok. Mamma och syrran vill nämligen sola, och ibland finns det inte skugga tillgängligt.
//Jessie
Från att ha varit en solskygg ungdom som ville vara kritvit hela sommaren har jag nu på "äldre" dagar (snart hela 28 år 😉) insett att jag mår bra i värme och sol. Kan gärna ligga i solen en stund varje dag, men går gärna i skuggan och svalkar mig med jämna mellanrum.
Jag smörjer ärr och tatueringar med solskydd, men utöver det skyddar jag mig mest genom att hålla mig undan solen när den bränner som mest.
Beror helt på humör, men någon "stek"människa är jag inte, men jag kan pressa mig i solen kortare stunder bara för att få lite färg, men det blir alltför sällan känns det som dvs för att det ska ge resultat. Är annars ganska blek och tar färg dåligt, men det blir mest skuggtid om jag får bestämma.
Älskar sol! Jag kan gärna sola hela sommardagar med en kall smoothie… ;D Men sen har jag ju inte den typiska skandinaviska huden heller, trots att mina föräldrar typ har det :/ men jag bränner mig inte alls typ och blir brun av att tänka på sol typ :D mår bra av det :)
Zingo ;D

Skugga. Helt klart. Jag lever med keps o solglasögon hela sommare. Men om jag sitter i skugga, så kan jag sticka ut benen i solen en stund. Går helst ut efter kl 18 i trädgården.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det där beror helt och hållet på situationen. Då jag är ute i stan så avskyr jag gassande sol för jag börjar svettas. Om jag är hemma ute på balkongen så njuter jag i fulla drag.
Det är med andra ord väldigt skönt då man inte har något viktigt att göra men så fort jag måste göra något och vara aktiv så är det inte lika kul att vara ute i solen.
Gillar soliga dagar, dock är jag ingen som älskar att ligga i solen o steka.en nu har jag fått en riktig bonna-bränna idag ;) varit o firat en som tagit studenten och därmed varit mycket i solen. Så det blir fint lagom till midsommar sådär ;) tur man jobbar och har bussarong på sig, då syns det ju knappt ;)
Trots att jag är en blandning av nationaliteter bla. från medelhavsområdet så verkar mitt finska och svenska blod vara dominerande då min kropp avskyr solen. Mina ögon är extremt känsliga mot solen så måste gå runt i kisa hela tiden, jag får lätt värmeslag och solen ger mig leverfläckar som jag redan tar bort årligen. Har porslinsvit hy och vill gärna behålla den så. Kommer att jobba mycket i sommar så behöver inte nödvändigtvis gömma mig för solen.
Jag fattar inte, varför blir vissa av oss brunare lättare när man är lika mycket svensk i grund och botten?
Zingo ;D