Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4103 ggr
Castiel.
0

Kan inte fisa

Lite pinsamt kanske men… Jag kan inte fisa. Självklart fiser jag i sömnen för det gör alla, men under tiden jag är vaken fiser jag aldrig. Och då menar jag aldrig. Dock så rapar jag ganska mycket istället. Är det farligt att inte kunna fisa? Hur jag än försöker så går det inte.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Maria
3

Sköter sig din mage normalt och du inte har ont eller känner dig uppblåst så behöver du nog inte sakna denna förmåga😉

/Maria

Zepp
2

Det är bara unga män som har behov av att lägga en brakare i andra mäns sällskap.. som en bekräftelse på att de är normala!

I övrigt så är det inget att sträva efter.

Fina flickor fiser inte vet du!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

VildaVittra
0

Är det att du behöver fisa men inte kan pga "psykiska" orsaker, så kan du prova att inte höra det själv, genom att sätta på hög musik eller sätta på dig hörselkåpor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlgaMaria
1

Det kan ju vara så att du har en tendens att rapa och på så sätt får ut gasen på den vägen så att det inte bildas några fisar?

Tror knappast att alla fiser i sömnen för övrigt. 

Det relevanta är väl hur som helst om du kan bajsa ordentligt och om magen inte är uppsvälld. Funkar det som det ska så finns det nog ingen anledning till oro.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[TanatosNyx]
0

prova minifom/dimetikon. Det kan minska raparna och få ut gaserna.

[Devya]
0

Jag hade samma sak då jag var yngre. Jag fes aldrig men rapade däremot oftare. Sen ändrades det då jag fick stressmage och då började fisa mer. Nu är min mage i skick igen och jag fiser typ aldrig. Jätteskönt faktiskt. :)

Lojs
0

Vissa anser att om man har en bra mage och äter en kost som magen funkar med så fiser man nästan aldrig, bara som en apropå kommentar. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Sabina]
0

Jag tror inte alla människor tenderar till att kunna fisa, precis som vissa fiser desto mer.
Jag kan inte heller fisa, men kan rapa lite diskret sådär 🙂. Ganska skönt tycker jag dock.

[tk1971]
0

Vad då "kan inte"? Har du inga gaser i magen, eller kommer de inte ut?

Läser att alla människor producerar 1-1,5 liter gas/dag, så nånstans borde det ta sig ut. http://www.alltomibs.se/om-ibsmeny/ibs-symtom/58-gaserimagen

En normal person släpper sig 20-25 gånger dagligen, står det också.

Castiel.
0

#9 jag bokstavligen kan inte fisa när jag är vaken, det går bara inte. Jag är min mammas motsats, hon fiser alltid och jag rapar alltid.

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Sabina]
0

#10 Jag håller med dig, jag är precis likadan. Mina vänner och barn håller på att reta mig för det men det är sån jag är och alltid varit helt enkelt.

Castiel.
0

Jag finner helt enkelt inget behov av att fisa, dock så måste jag rapa.