Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthud
Läst 3260 ggr
maränghjärta
0

Selsun mjällschampo

Hejsan jag skrev ett tidigare inlägg om klåda i hårbotten jag har varit på vårdcentralen och fick då konstaterat mjäll eksem :( iaf jag har fått köpa schampot selsun mot detta. Jag undrar om man kan andvända vanligt schampo efter åt och balsam? Jag mår väldigt illa av doften som är i selsunflaskan och mitt hår drar åt sig all lukt kan inte gå omkring och må illa pga doft. Någon som vet?

Maria
0

Här kommer en länk från Fass men det bästa vore kanske att fråga någon apotekspersonal.

http://www.fass.se/LIF/product?nplId=19540215000016&docType=6

/Maria

maränghjärta
0

#1 Apoteket är stängt fram tills på måndag och måste duscha mitt hår idag då jag inte duschat håret på ca 4 dagar måste få skölja ur det tror jag tar vanligt schampo eller ngt för mår ej bra av lukten. Står heller inget om att man kan andvända andra schampon efteråt :(

Maria
0

Kan du inte ringa vilket apotek som helst och fråga. Jag har varit på apoteket idag och det var öppet som en vanlig lördag.

/Maria

IceTee
0

1177 kan nog svara på det där!

Medarbetare på Skor iFokus

maränghjärta
0

Jag har andvänt schampot nu, det var de värsta hår avfallet jag varit med om :( tappade stora tussar ifrån huvudet jag skall inte andvända det igen. Vill hellre gå runt med eksem än att ha kala fläckar över allt :( de luktar svavel också även fast jag tvättat mitt hår två gånger med vanligt schampo fy!!!