Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 724 ggr
Vaargen
0

Hur mycket rör du dig ute varje dag?

Hur mycket rör du dig ute varje dag?
Jag har själv kommit på mig själv med att vara ganska lat, jag sitter hemma mestadels av dagarna förutom då jag går ut med hunden på vår promenad. Har försökt att röra mig mer för jag mår bra av det bara att sitta ute i solen och få frisk luft är stor skillnad än att sitta hemma i soffan.

Fridaaaa
0

Promenader 5 km upp till 1 mil på en dag (sammanlagt) plus när jag fixar med djuren i hagarna mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
0

Jag brukar gå ca 10 000 steg om dagen. Det mesta är ute med hunden.

>>>Malum domesticum<<<

Fransu
0

Jag brukar gå mellan 1-1,5 mil om dagen. Har hundar så det blir en del promenerande.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Jazmin1e
0

Varierar. Ibland knappt alls och andra dagar är jag ute och går i flera timmar. Jag försöker nå 10 000 steg varje dag särskilt om jag inte tränar. Om jag tränar inomhus brukar det inte bli lika många steg.

[Thiah]
0

Jobbar på dagis så är ute cirka 3-4 timmar per vardag. Helgerna beror på vädret.

Scorpio97
0

Går till och från bussen (1 km enkel väg), samt från skolan ner på stan ibland (ca 2 km). 

Borde förmodligen gå lite mer, men tycker inte det finns några bra ställen att gå på häromkring. Känner mig uttittad om jag ska gå i byn, och man behöver bil för att komma till skogsvägarna. Förutom en skogsväg som är väldigt nära, men extremt lerig och överväxt. 

Sen har jag i perioder varit duktig och följt med mamma när hon går med hunden, men jag märker faktiskt ingen skillnad på mitt mående.

//Jessie

fruktgumman
0

Minst en mil om dagen tack vare hundarna

Ravynsfair
0

Olika från dag till dag men skulle säga 6mil i veckan iallafall i snitt. 

Har 4km till stallet enkel väg, promenerar dit och tillbaka iprincip varje dag med min hund. 

Utöver det så tar jag långpromenader med hunden, går till och från buss när jag ska till jobbet, går mycket på jobbet (fabrik) och så rider jag ju såklart. 

Eftersom hästen är gammal så blir det promenader med henne också imellanåt :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Túrwen]
0

När jag bodde mer utanför stan blev det omkring en 8 km promenad plus träning varje dag. Jag pluggar just nu vilket kräver flera timmar framför datorn (omkring 8 timmar i värsta fall) Jobbar jag på mitt extrajobb är jag ständigt på fötterna i  8-12 timmar,brukar ligga omkring 17000-20000 steg efter ett färdigt arbetspass.