Snett finger
Hej!!! Mitt högra ringfinger har blivit skadat 3 gånger under några år. Men senaste gången som var i sommar åkte fingret ur led när jag ramlade på fotbollen. Läkarna sa att det hoppade tillbaka av sig själv. Men nu efter 10 månader det inträffade har jag funderat på att söka vård igen, utfall de har växt ihop snett. Det är snett ungefär 1 cm från långfingret och jag kan inte lägga det rakt mot bordet. Det är jobbigt i vardagen också fort jag använder de blir det väldigt blått. Jag har även ont i det med jämna mellanrum. En kompis har samma besvär med ett snett finger och inte alls lika mycket som mitt eget. Hon har fått tid för operation nu och det var därför jag börjar fundera, om man ska söka vård så man kan få det opererat?
Har du besvär av det så ska du absolut söka läkare för att se om man kan göra något åt det.
Min son bröt ringfingret för några år sedan och han kan heller inte räta ut det helt men han har inga övriga besvär.
/Maria
Eftersom det är fingerskada och fingrarna utgör en bra handfunktion, så borde du absolut gå och kolla upp den. du är försäkrad i ditt fotbollslag och enligt dom ska fingerskador alltid kollas upp, särskilt om man har kvarvarande men och det ska vara inom ett år efter skadan. Jag själv har varit målvakt och har pajat fingrarna. Så kolla upp det! Kolla med fotbollen vilket försäkringsbolag ni har där för olycksfall. Och kolla upp allting med dom, då du kanske får ersättning för skadan.