Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2382 ggr
EvelinaS-L
0

svamp i munnen, tandläkare

Är det ok att gå till tandläkaren när man har svamp i munnen, eller kommer dom neka att göra undersökningen? Har vanlig kontroll hos tandläkaren idag, och är orolig för att tandläkaren kommer säga typ 'kom tillbaka när svampen är borta', haha.. Ang svampen så har jag tid hos vårdcentralen nästa vecka igen, då myscotatinen jag fick sist inte hjälpte.

_Kram Evelina
_

Maria
0

Jag tycker du ska ringa och fråga. 

En tandläkare kan ju annars också behandla svamp genom att skriva ut medicin.

/Maria

EvelinaS-L
0

#1: okej tack!
ringde nu, väntar på att dom ska ringa upp :)
Okej, ska fråga det också.

_Kram Evelina
_

OlgaMaria
0

Ta också hjälp av naturliga medel mot svamp för att läka fortare. Skölja munnen med bikarbonatvatten många gånger per dag t ex. Har svårt att tro att du inte får gå till tandläkaren med svamp. Vad sa de? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rumelle]
0

Tandläkare är de som behandlar svamp i munnen. Så det är absolut rätt ställe att gå till om du har problem med det!

EvelinaS-L
1

#3: Jag ringde och hon tyckte att vi skulle avvakta, så fick en tid till tandläkaren 1 juni istället.
Har sköljt med vichy-vatten, men det hjälpte ej. Va även tvungen att avboka tiden hos vårdcentralen då jag va magsjuk, men dom sa det att dom ändå inte kan göra nått förutom att skriva ut myscotatin igen, så nu har jag hämtat ut 2 flaskor av det, och ska börja ta det 4ggr/dagligen igen..
Orkar verkligen inte med detta, det är så sjukt äckligt.

_Kram Evelina
_

Maria
0

Vad bra att du fått behandling igen. Hoppas att det hjälper dig.

/Maria

AnnaFagerell
0

Distriktssköterskan som gav dig mycostatin kan kontakta doktor så du får tablett mot svampen. Själv pratade jag bara med doktor så skrev han ut. Var förra veckan. Du ska inte behöva vänta med det. Ring vårdcentralen eller distriktssköterskan. Det är inte tandläkare som behandlar svamp

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Thiah]
0

#7 min tandläkare behandlade iaf min svamp utanför munnen. I och för sig var det i Finland…

[rumelle]
0

#7 Jo, tandläkare behandlar svamp i munnen.

AnnaFagerell
1

Varför beställa tid till tandläkare för behandling av svamp när man kostnadsfritt kan fixa det hos distriktssköterska?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

EvelinaS-L
0

#10: Har aldrig beställt tid hos tandläkare pga min svamp i munnen. Hade en undersökning bokad sen månader tillbaka hos tandläkaren och råkade få svamp så avbokade tandläkartiden.
Betalar inte för tandläkaren heller.

_Kram Evelina
_